A Porsche 911 1989 és 1994 között gyártott, léghűtéses verziója, a Porsche 964 adta az alapot ahhoz a gyönyörű autóhoz, amelyet az Egyesült Királyságban, egy Deddington nevű, kétezer lelkes kis faluban építettek.

Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 1
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 2

Több Porschéból ollózták össze ezt az autót

Több Porschéból ollózták össze ezt az autót

Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 50
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 51
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 52
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 53
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 54
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 55
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 56
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 57
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 58
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 59
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 60
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 61
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 62
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 63
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 64
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 65
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 66
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 67
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 68
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 69
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 70
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 71
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 72
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 73
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 74
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 75
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 76
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 77
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 78
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 79
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 80
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 81
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 82
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 83
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 84
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 85
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 86
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 87
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 88
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 89
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 90
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 91
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 92
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 93
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 94
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 95
Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 96
Fotó megosztása:

A cég, a Theon Design eddig mindössze két egyedi autót épített, ez lesz a harmadik – és már a másodikat építik hongkongi megrendelő kérésére. A cég alapítója Adam Hawley, aki a legkülönfélébb autógyártóknak dolgozott már tervezőként, illetve az Airbus A380 tervezésében is közreműködött.

A cég még könnyebb, még erősebb és még inkább zsigeribb vezetési élményt nyújtó autókat épít, a tradicionális értékeket ultramodern tervezési és gyártási technológiákkal tökéletesítve.

Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 97

A Theon Design HK002 névre keresztelt újdonság építéséhez minden eredeti alkatrészt beszkenneltek és betápláltak 3D tervezőszoftverbe, így gondoskodva a tökéletes illesztésekről és az egyedi igények professzionális szintű megvalósíthatóságáról. A cég ez utóbbinál nem szerénykedett: különböző Porsche generációk finom eltérésekkel megvalósított részleteit dolgozta össze egyetlen harmonikus egységgé. A külső tükrökhöz például a 2018-as 991 Speedster tanulmányból merítettek ihletet, a nyújtott orr a korai 911-esek sajátossága volt, míg a széles kerékívek a 964-es széria örökségei.

Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 98

A digitális tervezést ugyanakkor manuális gyártás követi, a karosszériapaneleket például hagyományos módon, sablonra illesztve kalapálják ki acélból. A lökhárítók és a légterelő szénszálas kompozitból készül – a cég egyébként az egész karosszériát megcsinálja karbonból is, ha az ügyfél úgy parancsolja.

A Theon Design ügyfelei széles motorpalettáról választhatnak; ez esetben egy 376 lóerős, 3,8 literes szívó hathengeresre esett a választás. A motor minden komponensét átdolgozták, könnyítették, polírozták, megfúrták és kicserélték. A sebességváltó a Porsche 993 átépített hatfokozatú kézi egysége, a hasmagasságot KW futóművel csökkentették.

Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 99

A cég az olyan részletekre is odafigyelt, mint a gyári klíma és kormányszervó, amelyeket a tömegközépponthoz képest magasan helyezett el a gyár, ők viszont takarékosabb egységekre cserélték, és mélyebbre szerelték be azokat, javítva a tömegelosztást. A Theon Design HK002 menetkész tömege mindössze 1248 kg.

Az utastérben zöld bőrbe húzott, sárga szegésű Recaro ülések, nyersen hagyott és bőrrel burkolt karbonpanelek, kézzel varrott Nardi kormánykerék teremt minőségi hangulatot. Az orrban lévő csomagtartó szénszálas burkolatot kapott, az üzemanyag-betöltő nyílás szintén karbon kompozit, amit ugyanúgy bőrrel burkoltak, mint a 964 RS-ről kölcsönzött toronykitámasztást.

Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 100

 

A korhű megjelenés érdekében elrejtették a tolatókamera monitorát, az audiorendszert és a telefontartót is: utóbbi mágnesesen rögzíti és tölti a telefont. A fűtés kezelőszervei ugyanúgy bovdenesek, mint egykor, de persze a megfelelő hőmérsékletről modern fűtő- és klímaberendezés gondoskodik.

Egy ehhez hasonló autó 300 ezer angol fontnál (kb. 125 millió Ft) kezdődik, de az ár az ügyféligényektől függ. Az első elképzelések egyeztetésétől a kulcsok átadásáig nagyjából másfél évvel lehet számolni.

Több Porschéból ollózták össze ezt az autót 101