Most kapunk némi ízelítőt a télből, de ez még mindig messze van attól, amin a szibériai autósok minden télen átmennek. 

Nekünk nehéz elképzelni, milyen metszően hideg lehet a szél -40 Celsius-fokos hőmérsékletnél. Ilyen fagyos időben még a belső égésű motor felesleges hője is kevés lehet egy huzatos, rosszabb hőszigetelésű öreg autóban, ezért Szibériában saját kiegészítőkkel készülnek a télre az előrelátó autósok. Vannak, akik speciális kiegészítőkkel védekeznek a metsző fagy ellen.

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 1

Az első szélvédőt gyakran megduplázzák. Ha van gyári méret, akkor azzal, ha nincs, akkor bármi mással, ami felfekszik az eredeti felületre. Felragasztják, körben szigetelő szalaggal biztosítanak, és máris kész a kétrétegű szélvédő

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 2

Itt látszik a másodlagos réteg, ami jelen esetben egy Ladáról származik

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 3

Így néz ki belülről, a kivitelezésnél precízen kell eljárni, ha nem zár jól a két réteg, abból lehet probléma

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 4

Az oldalüvegek műanyag réteget kapnak kívül-belül

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 5

A méretre vágott darab, körben ragasztósávval

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 6

Karcos, opálos, de meleg!

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 7

A jó öreg kartonlapot itthon is sokan alkalmazták a hűtő előtt. A menetszelet elzárva ez itt nem csak a gyorsabb felmelegedést, hanem egyszerűen az üzemi hőfok megtartását szolgálja

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 8

Aki igazán alapos, az kibelezi a kocsit, és plusz hang- és hőszigeteléssel látja el a karosszériát

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 9

Az első hőpajzsra is vannak alapos megoldások

Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 10Így készül az orosz autós a -40 fokos télre 11