A Porsche 1965-ben mutatta be a világ első „biztonsági kabrióját”, a masszív bukócsővel szerelt Targát. Ennek egyik korai példánya két éven állt egy dortmundi Porsche kereskedésben, majd eladták egy észak-amerikai vevőnek. 1977-ig használatban volt, majd 40 éven át álldogált egy ajtó nélküli garázsban, ponyva alatt, mire valaki rátalált.

Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 1
Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 2

Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle

Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle

Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 10
Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 11
Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 12
Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 13
Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 14
Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 15
Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 16
Fotó megosztása:

A jó hír, hogy a gazdag felszereltségű autó hiánytalan volt: megvolt a Webasto kiegészítő fűtőrendszer, a Blaupunkt Köln rádió, az eredeti sötétített üvegek, a halogén ködlámpák és a külső hőmérő. Az állapota viszont borzalmas volt, a bőrkárpittól a fémlemezekig bezárólag.

Mivel azonban igazi ritkaságról van szó (a Porsche mindössze két éven át gyártotta a rövid tengelytávú S motoros, legombolható hátsó szélvédős Targát, és ez idő alatt összesen 925 ilyen autót készítettek), a gyár restauráló műhelye lelkesen fogott hozzá a felújításhoz.

Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 17

Egy ilyen autóhoz az eredeti mütyürök (kábelszorítók, tömítések, egyéb apróságok) felkutatása a legnagyobb feladat. Átlagos szerviz ilyenkor szétnéz az utángyártott alkatrészek piacán, a gyári műhelynek viszont 60 ezer darabos raktára van, ahonnan csak előhúzták a hiányzó darabokat.

Nagyobb problémát jelentett a vászontető-háromszög pótlása: az ügyfélnek ugyanis nem volt kedvére a modern anyag tapintása, ezért a Porsche külön legyártatott neki egy pótlást. A fáradságos munka eredménye, hogy a következő hasonló projekthez már van hova nyúlniuk.

Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 18

A felületkezelés terén is különösen igényes volt a vevő: a modern porszórt korrózióvédelem helyett az eredeti bevonatot követelte meg, amit kikeverni és felvinni is macerásabb volt – így viszont hitelesebb az eredmény.

A karosszériával mintegy 1000 munkaórát dolgoztak a műhelyben, majd felvitték a felületre az eredeti színkódú fényezést. Erre lemosható védőréteget vitetett fel az ügyfél, hogy a mindennapokban ne kelljen aggódnia a sérülések miatt – igen, a mindennapokban, mert az autó nem gyűjteményben fog porosodni, hanem napi használatban lesz.

Negyven évig rohadt az autó, ez lett belőle 19

A gyár több mint három éven át dolgozott az autóval, az ügyfél pedig annyira elégedett, hogy rögtön rájuk bízta következő autóját: egy korai 928-ast.

Porsche 911 S Targa (1967) műszaki adatok                                             

H x Sz x M (mm) 4163/1610/1320
Tengelytáv (mm) 2211
Saját tömeg (kg) 1030
Hengerek száma, elrendezése 6, boxer
Sebességváltó 5 fokozatú kézi
Lökettérfogat (cm3) 1991
Max. teljesítmény (LE/ford) 160/6600
Max. forgatónyomaték (Nm/ford) 179/5200
Üzemanyag-fogyasztás (l/100km) 10,2
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) 7,6
Végsebesség (km/óra) 225
Eredeti alapár (DM) 25 880