A forgalomtechnikai megoldás megfelel a KRESZ szabályainak, célja pedig az, hogy a metrópótló autóbuszok a lehető legakadálytalanabbul közlekedhessenek ezeken a kimondottan forgalmasnak tekinthető belvárosi útszakaszokon.

A Múzeum körúton a Kálvin tértől az Astoriáig tartó útszakaszon körülbelül 500 méteren, valamint a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Károly körúton a Szent István-bazilikától a Gerlóczy utcáig tartó 600 méteres szakaszon olyan forgalomtechnikai megoldást alakítottak ki, amely a metrópótló buszok előnyben részesítését szolgálja.

Azt, hogy ezeket a sávokat ki használhatja, a besorolás rendjét mutató KRESZ-táblák és az ahhoz tartozó kiegészítő táblák szabályozzák, amelyek szerint mindkét útszakasz külső sávjába tilos a behajtás, kivéve a BKK buszjáratai és a motorosok számára.

Az útburkolatra felfestett BKK-feliratok a KRESZ-táblákon jelzett szabályokat csak megerősítik (azaz önmagukban nincs joghatályuk), felhívják a figyelmet arra, hogy ezek az útszakaszok egyedi szabályozásúak.