Variálható összkerékhajtásával, háromhengeres turbómotorjával a Toyota GR Yaris meglehetősen extravagáns hot hatch. Nem csoda, hiszen a WRC-versenyautó homologizációs példányáról van szó.

Vett is belőle egy példányt Szaito Daigo japán autóversenyző, pedig ő nem raliban, hanem driftben utazik, nem is sikertelenül. Persze a 261 lóerő kevés, a négy hajtott kerék pedig túl sok a drifteléshez, de sebaj: a 40 éves mester mindkettőre kitalálta a megoldást.

Az 1,6 literes, háromhengeres motort például kvázi megduplázta: kidobta ugyanis, és beműtött a helyére egy 3,0 literes, sorhatos 2JZ blokkot, a Toyota Supra Mk4 legendás erőforrását. Ezt a tervek szerint 1000 lóerősre hangolják – ez tuningkörökben rutin beavatkozásnak számít ennél a blokknál.

Ennél nagyobb feladat az összkerékhajtás hátsókerekessé tétele. Ennek módjáról egyelőre nem közölt részleteket az alkotó, de mivel korábban már láttunk ilyet egy másik driftmágustól, elhisszük, hogy gond nélkül menni fog.

Mire jó egy 1000 lóerős városi kisautó?! 2

Az eddig felsorolt módosításokat ne próbáld ki otthon, a Szaito által eszközölt harmadik változás azonban előtted is nyitva áll: a japán Pandem tuningműhely Widebody – azaz szélesített – optikai csomagját szerelte fel az autóra. Hatalmas hátsó szárny, a Renault Clio V6-ost idéző arányok: talán eleve így kellene piacra dobni a GR Yarist.

Mire jó egy 1000 lóerős városi kisautó?! 3

Így néz ki nyersen a Pandem GR Yaris Widebody optikai kit (további képekért kattints!)

Forrás: Smarter Media