Nemrégiben a Vezess is beszámolt a hírről, miszerint egy Opel vezetője 2019 szeptembere óta 73 alkalommal szaladt bele a traffipaxba, ezzel mintegy 2,5 millió forint értékben gyűjtött össze pénzbírságot.

Csakhogy a jogosítványát nem vonták be, sőt még büntetőpontokat sem kapott, de az autóját is vezeti a bevont forgalmi engedély ellenére. Hogyan lehetséges ez? Az Alfahír megkeresésére az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) elárulta, hogy létezik egy jogi kiskapu a magyar rendszerben, aminek értelmében

ha egy szabálytalanságot elkövető autóst nem érnek tetten, csupán az autójáról készül felvétel, akkor a hatóság az objektív felelősség elve alapján az üzembentartót (legtöbbször tulajdonost) keresi fel és bünteti meg.

Ellenben ha az üzembentartó letagadja, hogy ő vezette volna az autót a szabálysértés elkövetésekor, és megmondani sem tudja, hogy ki ült a gépjárműben, az ügy lezártnak tekintendő. Emiatt fordulhat elő az, hogy még büntetőpontokkal sem marasztalták el. A „strigulák” megléte pedig feltétele lenne a jogosítvány bevonásának.

„A kérdéses ügyek mindegyikében objektív felelősség elvén alapuló eljárás indult a gépjármű üzembentartójával szemben, amely során a gépjármű vezetőjének személye nem került beazonosításra”

– jegyezte meg a 73-szoros gyorshajtó kapcsán az ORFK.

Forrás: Alfahír
Kép(ek) forrása: Police.hu
Kapcsolódó címkék: gyorshajtás jogosítvány ORFK rendőrség