Az őszi előzetes bemutató után immár piaci bevezetésre kész az Audi e-tron Sportback crossover kupé.

Az Audi e-tron Sportback dizájnját és technológiáját bemutató filmeket ide kattintva nézheted meg.

A modell közeg-ellenállási együtthatója jól példázza, mennyire tévesek az áramvonalasságról alkotott elképzeléseink. Habár a karosszéria inkább zömök, mint kecses, a 0,25-ös cW érték kiemelkedően kedvezőnek számít, és kulcsszerepet játszik abban, hogy a 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal akár 446 kilométert is megtehetünk (WLTP-szabvány szerinti mérés): a gyár szerint a crossover formátumú Audi e-tron modellhez képest 10 kilométerrel hosszabb hatótávolság pont az ahhoz viszonyítva marginálisan jobb légellenállásnak tudható be.

Már rendelhető az Audi második villanyautója 1
Már rendelhető az Audi második villanyautója 2

Már rendelhető az Audi második villanyautója

Már rendelhető az Audi második villanyautója

Már rendelhető az Audi második villanyautója 12
Már rendelhető az Audi második villanyautója 13
Már rendelhető az Audi második villanyautója 14
Már rendelhető az Audi második villanyautója 15
Már rendelhető az Audi második villanyautója 16
Már rendelhető az Audi második villanyautója 17
Már rendelhető az Audi második villanyautója 18
Már rendelhető az Audi második villanyautója 19
Már rendelhető az Audi második villanyautója 20
Fotó megosztása:

Az Audi e-tron Sportback egy világújdonságot is hoz a piacra: ez az egymillió mikrotükörből álló LED-es fényszóró, amelynek vezérlése másodpercenként akár 5000-szer (!) módosítja a néhány századmilliméter (!) élhosszúságú tükröcskék dőlésszögét, persze külön-külön.

A pixellámpa elsődleges feladata a minden eddiginél pontosabb adaptív világítás – például képes csak a saját sávunkat megvilágítani, ezzel is segítve az iránytartást, vagy alkalmas arra, hogy megvilágítsa az úton észlelt akadályokat (pl. gyalogosokat), de persze kiszállás után vagy indulás előtt menő fényanimációkat is képes a talajra vagy a falra vetíteni, mert mégis csak ezzel lehet lenyűgözni az ügyfeleket.

Már rendelhető az Audi második villanyautója 21

A kétmotoros elektromos összkerékhajtás alaphelyzetben csak a hátsó villanymotort működteti, az elsőt arra tartalékolja, ha stabilizálni kell az autót vagy extra teljesítményre volna szükség.

A bevezetőben említett gyorsulási és teljesítményértékek egyébként csak S (sport) üzemben, padlógáznál jelentkeznek. Normál helyzetben 355 lóerővel és 561 Nm nyomatékkal gazdálkodunk; ilyenkor az autó 6,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A végsebesség minden esetben 200 km/óra. Alapfelszerelés az Audi Drive Select adaptív futómű-szabályozás, míg a légrugózás 76 mm-es tartományban képes variálni a szabad hasmagasságot.

Már rendelhető az Audi második villanyautója 22

Az eredeti tervek szerint 2020 tavaszától kapható Európa-szerte az e-tron Sportback, eleinte azonban egy kisebb teljesítményű modellvariáns lesz csak elérhető. Ez szintén összkerékhajtású, de a rendszerteljesítmény 308 LE, a kombinált forgatónyomaték 540 Nm. A végsebessége 190 km/óra, a 0-100 km/óra gyorsulás 6,8 másodpercig tart. Fontos különbség, hogy a nagyobb verzió kétszintes, 36 cellából álló, 95 kWh kapacitású akkumulátora helyett itt csak egyszintes, 27 cellás, 71 kWh-s akkut kapunk. Ez 120 kg megtakarítást (2370 kg menetkész tömeg) és 347 kilométeres hatótávolságot jelent.

Már rendelhető az Audi második villanyautója 23

Mindkét modellvariáns 30 perc alatt 80%-ra tölthető villámtöltővel – a nagyobb kapacitású akkuval szerelt e-tron Sportack 55 quattro ehhez 150 kW teljesítménnyel, a kisebb e-tron Sportback 50 quattro 120 kW maximális teljesítménnyel tölt. Utóbbi németországi indulóára 71 350 euro, alig 3%-kal magasabb, mint az e-troné (€ 69 100).

A piaci bevezetéskor kínált ‘Edition One’ különkiadás plazmakék fényezést, digitális külső tükröket, 20 helyett 21 colos keréktárcsákat, panoráma-napfénytetőt kap. Belül kétféle ülés közül választhatnak a vevők, de a szürke Valcona bőrkárpit adott, ahogy a térhatású hangzást biztosító Bang & Olufsen hifi és a világszenzáció pixelfényszóró is.

Már rendelhető az Audi második villanyautója 24