Nem egészen hét másodperc alatt nyitja le vászontetejét, és ezzel minden idők leggyorsabb motoros tetőmozgató mechanizmusát kínálja az Aston Martin Vantage Roadster, a brit manufaktúra legújabb tagja.

Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 1
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 2

Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors

Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors

Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 14
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 15
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 16
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 17
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 18
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 19
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 20
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 21
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 22
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 23
Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 24
Fotó megosztása:

Az 510 lóerős, 685 Nm nyomatékú 4.0 V8-as turbómotorral és nyolcfokozatú automata váltóval szerelt autó műszakilag teljesen megegyezik a 2018-ban bemutatott Vantage kupéval, beleértve az adaptív lengéscsillapítókat, a nyomatékvektor-szabályozási rendszert és az elektronikus vezérlésű önzáró differenciálművet.

Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 25

Az új fejlesztésű, könnyített tetőszerkezetnek köszönhetően csupán 60 kilót hízott a kabriósítás során. A hátsó lengéscsillapítókat és az ESP-t mindenesetre a módosított vázszerkezetből adódó, eltérő paraméterekhez hangolták. Szintén egyedi hangolást kapott a négyfokozatú (normál, sport, sport plusz és verseny) üzemmódváltó.

A tető 6,7 mp alatt nyitható, 6,8 alatt zárható, akár 50 km/óra sebesség mellett.  A csomagtartó 200 literes.

Egyetlen kabrió sem volt még ilyen gyors 26

A Roadster apropóján új stíluselemeket vezet be a Vantage családban az Aston Martin. Ilyen az új (pontosabban épp hogy régi, tradicionális) hűtőmaszk, ami opcióként kérhető a modell eddigi verseny-hűtőrácsa helyett.  A nyolcfokozatú automata helyett a kupéhoz (tehát a kabrióhoz nem) hétfokozatú kéziváltó kérhető.