Ritkaságnak készül, de valószínűleg a ma kapható legjobb BMW lesz az M2 CS. Ebben az autóban minden megvan, amiért a BMW-t eredetileg szeretjük. Adott a kompakt méret, a gusztusos kupé karosszéria és az erős, hathengeres motor, valamint a remek futómű. A limitált szériás M2 CS-ből hamar válik gyűjtői darab, pedig receptre kéne felírni egyet minden autóbolondnak, annyira a vezetés örömére megy.

Még a színén sem kell gondolkozni, hiszen az M2 CS kizárólag Misano kékben vásárolható meg, a kedves vevő csak azt döntheti el, hogy arany vagy fekete felniket tegyenek alá. Akad néhány különlegesség rajta, ilyen a szénszálas tetőpanel és a szintén karbonból készült első splitter, illetve a hátsó szárny. A karbonozás nem marad el a diffúzor és a tükörházak esetében sem. Nem látszik, de a gépháztető szintén szénszál erősítésű műanyag (50%-kal könnyebb), hatalmas hűtőnyílással a tetején.

Éles kés a 450 lóerős BMW M2 CS 2

Kifejezetten az M2 CS-hez készített keverékű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik kerülnek a 19 colos felnikre. Mögöttük alapáron elöl 400, hátul 380 mm-es féktárcsák vannak. Hat-, illetve négydugattyús nyergekkel. Akinek ez kevés lenne, az megrendelheti az M2 CS-t karbon-kerámia fékekkel is. Az adaptív futómű azonban széria.

Éles kés a 450 lóerős BMW M2 CS 3

6250-es fordulatnál adja le 450 lóerős teljesítményét a gépháztető alatt lakó S55-ös motor. Ez az a 3 literes, biturbó sorhatos, mely az M4-esben is található. Nyomatékból 550 Nm áll rendelkezésre 2350 és 5500 között. Az M2 CS-hez hatsebességes kézi váltó jár, amivel két tizeddel lassabban (4,2 másodperc alatt) gyorsul 100-ra, mint a 7 sebességes, duplakuplungos váltóval szerelt verzió. Cserébe egészen más vezetési élményt nyújt.

Éles kés a 450 lóerős BMW M2 CS 4

Finoman igazítottak csak a beltéren, bekerültek a könnyebb, lyukas támlájú sportülések és a kormány, valamint a váltószoknya alcantarával borított. A műszerfal konzolja karbon, így 2,5 kilogrammot spóroltak, de elhagyták a könyöklőt is a súlycsökkentés kedvéért. Az M2 CS ára Németországban 95 ezer eurótól indul.

Éles kés a 450 lóerős BMW M2 CS 5

Forrás: BMW