A frontális ütközéseknél meglehetősen hatékonyan véd az elülső légzsák. Ha azonban nem tökéletesen szemből érkezik a becsapódás, az utas teste oldalra is kimozdul, ami már veszélyes: a fej lecsúszhat a légzsákról, és lassulás nélkül ütközhet neki a beltér kemény felületeinek.
A Honda ezért egy olyan új rendszert dolgozott ki, amely lepkehálóként fogja meg az utas fejét.


Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák
Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák












Három kamrából áll a légzsák: kettő oldalt fúvódik fel, míg a harmadik középen, a tövüknél, szétfeszítve az első kettőt. A lényeg pedig a keresztben kifeszülő vászondarab: ez egyrészt megfogja a fejet, másrészt elmozdulva összehúzza a két oldalsó légzsákfalat, amelyek így rásimulnak a fejre, oldalról is védve és biztonságosan megtámasztva azt.
A Honda 2020-tól, fokozatosan vezeti be az új fejlesztést, egyelőre az észak-amerikai piacon.