A frontális ütközéseknél meglehetősen hatékonyan véd az elülső légzsák. Ha azonban nem tökéletesen szemből érkezik a becsapódás, az utas teste oldalra is kimozdul, ami már veszélyes: a fej lecsúszhat a légzsákról, és lassulás nélkül ütközhet neki a beltér kemény felületeinek.

A Honda ezért egy olyan új rendszert dolgozott ki, amely lepkehálóként fogja meg az utas fejét.

Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák 1
Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák 2

Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák

Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák

Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák 9
Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák 10
Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák 11
Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák 12
Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák 13
Vitorlát feszít ki az új generációs légzsák 14
Fotó megosztása:

Három kamrából áll a légzsák: kettő oldalt fúvódik fel, míg a harmadik középen, a tövüknél, szétfeszítve az első kettőt. A lényeg pedig a keresztben kifeszülő vászondarab: ez egyrészt megfogja a fejet, másrészt elmozdulva összehúzza a két oldalsó légzsákfalat, amelyek így rásimulnak a fejre, oldalról is védve és biztonságosan megtámasztva azt.

A Honda 2020-tól, fokozatosan vezeti be az új fejlesztést, egyelőre az észak-amerikai piacon.