Sokat mondó Odyssey 21 néven mutatkozott be annak a tervezett elektro-szériának a versenyautója, amely a Forma-E-hez hasonlóan azt akarja demonstrálni, hogy a villanymotoros autók nem feltétlenül unalmas szerkezetek.

Minden autó szabványos alkatrészekből épül fel. Az akkumulátort a Williams Advanced Engineering szállítja, a szerkezet acélötvözet csőváz, a téli és nyári abroncsokat a Continental adja.

A villanymotor legnagyobb teljesítménye 550 lóerő, ezzel 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára a 1,6 tonnás, 2,3 méter széles versenyautó. A kapaszkodóképesség brutális, a tervezők szerint akár 130 százalékos (kb. 52°) emelkedőn is felmegy az autó. A kerekek hatalmasak, 940 mm átmérőjűek; mind a négy hajtott.

Az ABT máris jelezte, hogy indul a 12 szereplős bajnokságban; 2020 márciusában kapják meg autóikat, hogy megkezdhessék a fejlesztést – a hajtásláncot, bizonyos karosszériaelemeket és a fényszórókat ugyanis a márkák (jelen esetben leginkább az Audi) közúti autóihoz igazíthatják a nevezők, hiszen a végső cél a figyelemfelhíváson túl olyan technológiák fejlesztése, amelyek aztán a közúti modellekben is alkalmazhatók.

Ez a versenyautó fogja megmenteni a Földet? 2

Így néz ki az Odyssey 21 az ABT színeiben