A harmadik generációs BMW X6 hosszabb (4909 → 4935 mm), szélesebb (1989 → 2004 mm) és alacsonyabb (1702 → 1696 mm) elődjénél, tengelytávja is megnőtt (2933 → 2975 mm).

A leglátványosabb változás a nagyobb, szögletesebb hűtőmaszk, amely most először kivilágított kivitelben is rendelhető. A fény nyitáskor és záráskor gyullad fel, de gombnyomásra is aktiválható, akár menet közben is.

A fényszórók akár lézeres kivitelűek is lehetnek, a keréktárcsák 19-22 colos méretben rendelhetők. A két csúcsmodell, a BMW X6 M50i és a BMW X6 M50d 21 colos kerékkel érkezik.

Az utastérben a márka más típusainál megismert, újraértelmezett környezet fogad. Alapfelszerelés a bőrkárpitozás.

A hátsó üléspad 40:20:40 arányban osztható, a csomagtartó 580/1530 literes.

Olyan opciók rendelhetők, mint az első masszázsfotelek, a négyzónás klímaberendezés, a fűthető pohártartó, az üveg kezelőszervek, a panoráma napfénytető, az illatosító rendszer vagy a Bower & Wilkins audiorendszer.

Motorból induláskor négyfélét kínálnak. A BMW X6 M50i új fejlesztésű, 4,4 literes V8-as erőforrása 530 lóerős, 750 Nm nyomatékú. A soros hathengeres, háromhengeres BMW X6 M50d 400 lóerővel és 760 Nm nyomatékkal szórakoztat. Ugyanez a blokk 265 lóerőt és 620 Nm-t tud az xDrive 30d fedélzetén, míg az xDrive i40 soros hathengerese 340 lóerőt és 450 Nm-t ad le. A végsebesség a kis dízel esetében 230 km/óra, a másik három modellnél 250 km/órában maximálták a tempót. A benzines modellek 4,3 és 5,5, a dízelek 5,2 és 6,5 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára.

Az autó képes kizárólag a hátsó kerekeit hajtani, illetve összkerékhajtás esetén is inkább a hátsó tengelyen igyekszik tartani a nyomatékot. Az M Sport kivitelhez és a két kisebb motor mellé társítható xOffroad csomaghoz egyaránt kérhető elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzár.

Opciós a légrugózás (80 mm-en variálható hasmagassággal), az adaptív felfüggesztés, az aktív kanyarstabilizátor és az összkerék-kormányzás. A változó csillapítás alapfelszerelés.

A vezetőtámogató rendszerek között gyalogos- és kerékpáros-felismerést, aktív tempomatot, sávban tartó automatát és oldalirányú ütközést elkerülő technológiát találunk, egy sor egyéb, szokásos funkció mellett.

A műszeregység és a központi érintőképernyő egyaránt 12,3 colos. A fedélzeti asszisztens szóbeli parancsokkal utasítható, és akár nevet is adhatunk neki.

Ha filmen is megnéznéd a harmadik generációs BMW X6-ost, kattints ide.