Kerek 900 Nm forgatónyomatékkal és 435 lóerővel köszöni meg a bizalmat az Audi SQ8 TDI négyliteres, nyolchengeres dízelmotorja. A biturbó erőforrás elektromos kompresszorral hidalja át a turbólyukas üzemi fázisokat, így fennakadás nélkül ömlik az erő; az autó 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

Az elektromos kompresszort lehetővé tevő, 48 voltos fedélzeti elektromos rendszer más trükköket is tud: például intenzív fékenergia-visszanyerést, vagy vitorlázást: 55 és 160 km/óra között gázelvételkor a rendszer dönti el, hogy visszatáplál a lítiumion-akkumulátorba, a motort alapjáraton tartva gurul, vagy lekapcsolja a motort – utóbbit akár 40 másodpercre. A 48V-os rendszer hatékonyabb újraindítást engedélyez, és ez a mild hibrid technológia akár fél literrel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Az SQ8 TDI persze nem a spórolásról szól: adaptív légrugózása, aktív differenciálműve, összkerék-kormányzása és (szintén a 48V-os hálózatról táplált) aktív kanyarstabilizátora (utóbbi három csomagban, együtt rendelhető meg) igazi sportautóvá teszi, már amennyire egy több mint 2,2 tonnás, 1,7 méter magas behemót sportos lehet.

Dízel sportterepjáró az Audi kínálatának csúcsán 2

Mivel a mild hibrid rendszer apró lítiumion-akkumulátora nem foglal sok helyet, nem csorbult a csomagtér mérete, változatlanul 605 literes. A vezetőtámogató és multimédiás tartalmak szintén megegyeznek a már megismert rendszerekkel.

Forrás: Audi
Kapcsolódó címkék: 4.0 TDI Audi Audi Q8 dízelmotor Q8 TDI V8 TDI