A 30 millió lakosú Csungking városában kezdheti meg önjáró autóinak tesztelését a Peugeot. A német prémium gyártók után a francia cég az első európai tömegpiaci márka, amely sofőr nélkül engedheti forgalomba járműveit Kínában.

Ez a cég autonóm tesztjeinek a második hulláma lesz: otthon már 2015 óta folytatnak fejlesztést; a cég 2., 3. és 4. szintű autonómiára képes járművei eddig 125 ezer kilométert tettek meg Európában.

Peugeot e-Legend tanulmányautó

A teljes önállóság (4. és 5. szint) ugyan még messze van, de 2020-tól megkezdik a 2. szintű autonóm funkciók piaci bevezetését – ennél a vezetőnek folyamatosan felügyelnie kell a járművet, de az képes önmagát kormányozni.

A Peugeot sochaux-i gyárában egyébként már megvalósult az autonóm mobilitás: tavaly május óta önjáró traktorok szállítják az alkatrészeket a beszállítók és az összeszerelő üzem között, idén tavasszal pedig két új vontatórobotot is forgalomba állítanak, amelyek nonstop látják el alkatrészekkel a Peugeot 3008 gyártósorait.