Henry M. Leland 1917-ben alapította az Abraham Lincoln után elnevezett vállalatot, melyet pár évvel később szerzett meg a Ford. A terv már az elejétől világos volt, az Egyesült Államok 16. elnökéről elnevezett márka a prémium vonalat képviselte a cégcsoporton belül. Jelenleg szabadidő-autók széles választékát és néhány limuzint kínálnak, így 2017-ben kicsivel kevesebb mint 190 ezer autót adtak el. Ebből azért sejthető, hogy nehezen birkóznak meg a német prémiumgyártókkal még hazai piacon is, de a Los Angelesben bemutatott Aviator talán javít majd a helyzetükön.

Ehhez pedig minden eszköze adott, hiszen a formaterv tökéletesen illik a korszak trendjébe, valamint a márka arculatához is passzol. A legnagyobb meglepetés azonban azokat érheti, akik régen ültek már amerikai autóban. Ezen a területen ugyanis hatalmasat fejlődtek ezek az SUV-k. Nyoma sincs már a fényes, kemény műanyagoknak és a buta formáknak. A Lincoln Aviator belterében mindent bőr borít, a középkonzolon elegáns fa és króm betétek találhatóak, kevés gombbal és hatalmas érintőkijelzővel középen. A műszeregység is digitális, az ülések pedig végtelen irányba állítóhatóak. A rengeteg vezetéstámogató asszisztens mellett olyan adaptív felfüggesztés is rendelhető az Aviatorhoz, mely egy kamera segítségével előre fel tud készülni az egyenetlenségekre.

A hajtásláncok kínálatába nem nagyon lehet belezavarodni, kezdetben csupán egyetlen 3 literes, biturbó V6-ossal elérhető a Lincoln Aviator, aminek teljesítménye 400 lóerő, ami mellé bő 540 Nm nyomaték társul. Az autó a nagyobb Navigatorral ellentétben önhordó karosszériás, viszont ugyanúgy hosszmotoros elrendezésű, de az új platform lehetővé teszi a keresztmotoros felépítést is, mely jövőbeli modellek fejlesztését teszi egyszerűbbé. Azt is elárulták, hogy konnektorról tölthető hajtáslánccal is készülnek a jövőben.