2011-ben mutatkozott be a nagyközönségnek a Land Rover legkisebb luxusterepjárója, a Range Rover Evoque, mely komapakt méretben és divatos külsővel kínálta a márkára jellemző terepképességeket. A három- és ötajtós változatok mellett még kabrió is készült belőle, most pedig megérkezett a teljesen új, második generáció, mely első ránézésre akár egy jól sikerült ráncfelvarrás is lehetne, annyira keveset változott. Az angolok megtartották a bevált receptet, csupán a Velaron bemutatkozó modernebb elemekkel öltöztették fel az Evoque-ot is.

Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 1
Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 2

Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque

Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque

Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 12
Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 13
Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 14
Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 15
Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 16
Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 17
Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 18
Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 19
Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 20
Fotó megosztása:

Ennek megfelelően az autó lámpái már mind a négy sarkon LED-ekkel világítanak és hagyományos kilincsek helyett a karosszériába simuló, elektromosan kiemelkedőeket használtak. A díszítőelemek hangsúlyosabbak lettek, kicsit a fényezett felületekkel is bátrabban bántak, hiszen az Evoque terepe leginkább a városi közlekedés. A karosszériát 13 százalékkal tették merevebbé és 33 kilogramm természetes és újrahasznosított anyagot használnak az autóban. Bár az előző generáció belteréhez még Victoria Beckhamet is hozzáfűzték, most nincs hír arról, hogy a világ egyik legismertebb focistafelesége segített volna rendezgetni a nagy érintőkijelzők körüli színeket és varrásokat.

Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 21

Az új platform lehetővé tette a 48 voltos mild hibrid rendszert is, mellyel a 2 literes, négyhengeres turbómotor 296 lóerős teljesítményt ad le. A rendszer 17 km/óra alatti tempónál állítja le a motort, ha a vezető fékez. A visszatermelt energiát a gyorsításnál használja fel újra, ilyenkor besegít a motornak. A motorhoz 9 gangos automata váltó csatlakozik, melyet a ZF szállít. Természetesen összkerékhajtású kivitelek továbbra is a paletta nagyját adják majd. Nem felejtették el a dízelmotort sem, persze a szokásos 2 literes, négyhengeres verzióban, az induláskor 246 lóerővel. Később érkezhetnek a belépőmodellek elsőkerék-hajtással és szerényebb teljesítményű motorokkal.

Hibrid rendszert kapott a legújabb Range Rover Evoque 22

Naná, hogy terepen is megállja helyét a Range Rover kis SUV-ja, hat vezetési módot kínál, köztük pedig hóra, sárra és homokra optimalizált beállítás is akad. A szabad hasmagassága 212 milliméter, az első terepszög 25, a hátsó 30,6 fokos. A ClearSight Ground View négy kamerával dolgozik, melyek vízlepergető bevonattal ellátottak és a központi kijelzőn mutatják a terepezéskor nem látható környezetet. Ennek része a HD-kijelzős digitális belső tükör is.