1959-ben kettős győzelmet aratott Le Mans-ban az Aston Martin DBR1, amelyet Sir Stirling Moss „minden idők legfontosabb Aston Martin modellje”-ként emlegetett. A DBR1 emellett a legritkább Aston Martin is (1956 és 1959 között mindössze 5 példányban készült), valamint a valaha létezett legdrágább brit gépkocsi, amelyért egy árverésen 17,5 millió fontot, azaz 6,4 milliárd forintot fizettek.


Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin
Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin














Ez előtt a sport- és márkatörténeti mérföldkő előtt tiszteleg az Aston Martin új ’DBS 59’ szériája: a különkiadásból 24 darab készül: a Le Mans-i verseny minden órájára jut egy.
Az autók egyedi Racing Green fényezését fényes szénszálas felületek ellenpontozzák a tetőlemezen vagy a motorházfedél légcserélő rostélyain. A beltérben barna-fekete színkombinációt alkalmaztak, a kárpitozást a DBR1 ülésanyaga ihlette. Kívül belül bronzszínű betéteket találunk.
A fejtámlákba a DBS 59 logót hímezték, hátul nyeregbőr sisaktartó rekeszek várják az utasok bukósisakját, a sorszámokat pedig nem az utastérben, hanem a karosszériára festve találjuk.
A szerencsés tulajdonosok kiegészítőkkel dobhatják fel az élmény: korabeli stílusú kék versenyoverallt, klasszikus autós kesztyűt és sisakot, valamint csomagszettet és sorszámozott takaróponyvát vásárolhatnak az autóhoz.