1959-ben kettős győzelmet aratott Le Mans-ban az Aston Martin DBR1, amelyet Sir Stirling Moss „minden idők legfontosabb Aston Martin modellje”-ként emlegetett. A DBR1 emellett a legritkább Aston Martin is (1956 és 1959 között mindössze 5 példányban készült), valamint a valaha létezett legdrágább brit gépkocsi, amelyért egy árverésen 17,5 millió fontot, azaz 6,4 milliárd forintot fizettek.

Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 1
Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 2

Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin

Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin

Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 10
Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 11
Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 12
Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 13
Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 14
Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 15
Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 16
Fotó megosztása:

Ez előtt a sport- és márkatörténeti mérföldkő előtt tiszteleg az Aston Martin új ’DBS 59’ szériája: a különkiadásból 24 darab készül: a Le Mans-i verseny minden órájára jut egy.

Az autók egyedi Racing Green fényezését fényes szénszálas felületek ellenpontozzák a tetőlemezen vagy a motorházfedél légcserélő rostélyain.  A beltérben barna-fekete színkombinációt alkalmaztak, a kárpitozást a DBR1 ülésanyaga ihlette. Kívül belül bronzszínű betéteket találunk.

Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 17

A fejtámlákba a DBS 59 logót hímezték, hátul nyeregbőr sisaktartó rekeszek várják az utasok bukósisakját, a sorszámokat pedig nem az utastérben, hanem a karosszériára festve találjuk.

A szerencsés tulajdonosok kiegészítőkkel dobhatják fel az élmény: korabeli stílusú kék versenyoverallt, klasszikus autós kesztyűt és sisakot, valamint csomagszettet és sorszámozott takaróponyvát vásárolhatnak az autóhoz.

Legendás versenyautója előtt tiszteleg az Aston Martin 18