Tizenegynéhány éve változó szelepvezérlésű szívómotorral, majd rövid időre kompresszoros erőforrással szolgálta ki a sportos Corollára vágyókat a Toyota. Utána semmi, több mint egy évtizede eltűnt a piacról a kompakt sport-Toyota. Most viszont a jelek szerint visszatérhet, méghozzá egy harmadik motortechnológiával.

Az alapot a Corolla fogja adni, legalábbis a cég európai elnöke, Johan van Zyl szerint minden adottsága megvan a modellnek ahhoz, hogy belépjen a Gazoo Racing sportmodellek sorába.

A Yaris GRMN példája mutatja, hogy a Toyota nem fordított hátat a belső égésű technológiáknak, de a Corolla állítólag más lesz: hibrid hajtásláncból csavarja ki a konkurencia lenyomásához szükséges teljesítményt. „A kétliteres hibrid Corolla bevezetése egyfajta üzenet: azt hirdeti, hogy képesek vagyunk rá. Képesek vagyunk izgalmas, sportos hibrid autót építeni. A technológia rendelkezésünkre áll, az egész a hangoláson múlik” – mondta van Zyl, utalva arra, hogy az új generációs modell nagyobbik hibrid egységének 180 lóereje messze van attól a teljesítményszinttől, amire a Toyotának szüksége volna.

Tíz szimulált fokozattal működő CVT váltó tényleges első fokozattal, normál és sport üzemmódban eltérő áttételekkel. A Corolla észak-amerikai tesztjein jó benyomást tett az újságírókra az egész autó.