A kereszteződések értelemszerűen kiemelt veszélyforrásnak számítanak a közlekedésben (az USA-ban az összes karambol 40, az összes halálos baleset 20 százalékáért felelősek), és bár a körforgalom gyorsabb és biztonságosabb volna, azokat nem lehet minden háztömb sarkán kialakítani. Az autógyártók és a városfejlesztők ezért közösen dolgoznak olyan megoldásokon, amelyek előre jelzik a veszélyt a közlekedőknek.

Most a Honda mutatta be a járművek és az infrastruktúra közötti kommunikációra (V2X) szolgáló megoldását, méghozzá nem laboratóriumi körülmények között, hanem a való világban, élesben.

Az Ohio állambeli Marysville (USA) városában létrehozott, kísérleti kereszteződésben a közlekedési lámpák fölé kamerákat helyeztek el, amelyek 100 méteres távolságig figyelik a gyalogos- és járműforgalmat. Az így kapott 360 fokos képet a Honda által kifejlesztett szoftver kielemzi, meghatározva az egyes járműtípusokat és azok mozgását, majd az így kapott információt vezeték nélküli kommunikáció segítségével továbbítja a járműveknek, amelyek fedélzeti számítógépe értelmezi a bejövő jeleket, és hang- és/vagy fényjelzés segítségével hívja fel a vezető figyelmét a veszélyre.

A rendszer észleli, ha túl gyorsan érkezik egy jármű ahhoz, hogy megálljon a pirosnál, illetve felismeri a megkülönböztető jelzéseiket használó gépkocsikat.

A Honda a kísérlet keretében 200 járművet szerelt fel a jelek vételére alkalmas technológiával.