Az MQB padlólemez után itt az MEB, a Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformja. A frissen leleplezett műszaki alapról kevés konkrétumot közölt a gyár, de lényege pont az, mint a belső égésű motorokhoz fejlesztett elődé: a szabad átméretezhetőség és az egységes technológiából adódó költséghatékonyság.

A Volkswagen az első körben mintegy 10 millió elektromos autót szeretne építeni a padlólemez köré; ez persze valószínűleg a platform első generációjának teljes élettartamára értendő. 2020-ra, azaz két éven belül 150 ezer villanyautót ígér a márka, 2022-re pedig 27 különböző modell lesz elérhető tisztán elektromos hajtáslánccal, „a kompakt autókról a Bulli életmód-autóig”, írja a cég közleménye.

A padlólemezen egyedi kialakításának köszönhetően nagyobb méretű és számú akkumulátorok helyezhetők el, mint eddig, és már most készen áll a VW új generációs, nagy teljesítményű töltője, amivel egy uzsonnázásnyi időn belül újra menetkésszé tehetők a villanyautók.

Így épít 10 millió villanyautót a Volkswagen 2

11 kW teljesítményű fali töltőbox. Otthoni használatra, 8 órás töltési üzemidővel

Az MEB platform a Volkswagen elektromos stratégiájának sarokköve lesz; a teljes projekt költségvetése 6 milliárd euró.