Hat órás vizsgálat után a felügyelők kizárták Michelisz Norbertet, Yvan Mullert és Thed Björköt a WTCR Szlovák futamának időmérőjéről. Az indoklás szerint a Hyundai i30 versenyautókban a turbónyomás átlépte a megengedett maximális értéket.

Ezzel mindhárom versenyző elbukta az időmérőn elért eredményét és a mezőny végéről lesz kénytelen rajtolni. Ez legkevésbé Björköt érinti, hiszen egy korábban bejelentett motorcsere miatt eleve onnan indult volna a szombati első futamon, függetlenül az időmérőn elért hetedik helyétől.

Michelisz Norbi ugyanakkor egy másik rajthelyet veszített ezzel, Müller pedig a harmadik pozíciót. A mezőny negyedik Hyudaiánál, nem találtak ilyen szabálytalanságot, így Gabriele Tarquini megtarthatta a pole pozíciót. Tarquini teljesítménye ennek fényében még érdekesebb, hiszen az „azonos autóval” induló ellenfeleit 0,35, illetve 1 másodperccel verte meg, elvileg kisebb motorteljesítménnyel.

A szabálytalanság könnyedén lehet emberi hiba oka, ugyanis a versenysorozatban alkalmazott teljesítménykiegyenlítő-rendszerben nemcsak a súllyal, de motorerővel is játszanak, a Hondák és Hyundaiok 97,5 %-os turbóval, a Peugeot-k és Alfa Romeók pedig 102,5 %-os értékkel mehetnek. Ezt a beállítást ronthatták el.

Szombaton délben rajtol az első futam, majd 15.10-kor a második időmérő, 19.00-kor a fordított rajtrácsos versenyt rendezik. Vasárnap 11.45-kor rendezik a a főfutamot.

Forrás: Touringcartimes