Így már szinte bizonyos, hogy a korábbi tervekkel ellentétben idén nem születik meg a törvény az új áramadó bevezetéséről – értesült a Magyar Nemzet. A nemzetgazdasági tárcán belüli nézeteltérések személycserékhez is vezetnek, távozik a posztjáról a tárca azon osztályának vezetője, amelyik az áramadótörvény előkészítését végzi.

Továbbra sem tisztázottak az új sarccal kapcsolatos alapvető kérdések sem. Nem dőlt el például, hogy mikortól és pontosan mekkora jövedéki adót vetnének ki az elektromos energiára, és hogyan zajlana az új teher beszedése. Emellett azt sem tudni, hogy mindennemű, elektromos autóba töltött villamos energiára kiveti-e a kormány a jövedéki adót, vagy csak a töltőállomásokon eladott energiára. Emellett még nem zajlottak le a szakmai egyeztetések sem.

A korábbi törvénytervezetekben még az szerepelt, hogy amint áthalad az áram az elektromos töltőponton, jogi értelemben villamosenergia-termékből üzemanyagtermékké változik. Vagyis akkor is kiróná az extra sarcot a kabinet, ha az áramot otthon töltené a tulajdonos az autójába. Később azonban olyan nyilatkozatok hangzottak el kormányzati oldalról, hogy csak a kereskedelmi töltőállomások által eladott áramra tennék rá a többletadót.

A kormány célja hozzáértők szerint az lehet az új adó bevezetésével, hogy az elektromos hajtású autók elterjedése során pótolja azt a jövedékiadó-kiesést, amely ma még az üzemanyagok – a benzin és a gázolaj – árába épített közteherből származik.