A Michelintől a Bridgestone-ig számtalan abroncsgyártó kísérletezett már levegő nélküli abroncsokkal. A szükséges rugalmasságot sűrített levegő helyett deformálódó lamellák (küllők) segítségével megoldó eszközök jelenleg is használatban vannak targoncák, bányagépek és egyéb, nagy teherbírás, sérülésmentes használatot igénylő, de csekély sebességi terhelésű gépeken.

Új korszakot nyithat a villanyautózásban a Toyota ötlete 1

A Toyota szerint azonban itt az ideje, hogy a közutakra is kivigyük a technológiát – méghozzá villanyautókon. A Tokiói Autószalonon bemutatott Fine-Comfort Ride tanulmányautó már ezt a megoldást alkalmazta, nem véletlenül: a levegőmentes abroncs ugyanis megfelelő anyagok és gyártástechnológia alkalmazásával akár 30 százalékkal könnyebb lehet a tradicionális abroncs/kerék párosnál, így ideális kiegészítője az agymotoros hajtásrendszereknek.

A Fine-Comfort Ride tanulmányautón is alkalmazott rendszerben a villanymotort közvetlenül a kerékagyba (agymotor) építik be, ami jó hatásfokú hajtást eredményez, viszont megnöveli a rugózatlan tömeget, ami rontja a jármű menetstabilitását és irányíthatóságát. A levegőmentes abronccsal ellensúlyozható az agymotor plusz tömege, így a megoldásnak csak az előnyeit élvezzük,  a hátrányok nélkül.

A technológia gyártási költsége már ma is versenyképes, ám a tömegcsökkentésen még dolgozni kell, ráadásul, ahogy a projekt vezető mérnöke elmondta, egyelőre nagyobb a gördülési ellenállása az airless abroncsnak, mint a felfújtnak.

Ezek azonban csak technológiai kérdések, és az ehhez hasonló újítások általában nem műszaki, hanem engedélyeztetési akadályokon buknak meg. Az autógyártók eddig komoly ellenállást mutattak a légtelen abroncsokkal szemben, a Toyota támogatása viszont elhozhatja azok széles körű alkalmazását az autóiparban.