A WTCC-nek, vagyis a Túraautó Világbajnokságnak korábban is a Volvo szolgáltatta a biztonsági autót, mely egy V60 Polestar volt, most azonban kicsit frissítették a mezőny előtt haladó autót, hogy magabiztosabban haladhasson a túraautós mezőny előtt, ha szükség van rá. A lemezek alatt továbbra is a Volvo új fejlesztésű 2 literes, négyhengeres benzinmotorját találjuk, melyre nem csak turbófeltöltőt, hanem kompresszort is akasztottak, melynek teljesítménye 367 lóerő.

A bitang motorhoz összkerékhajtás és nyolcsebességes automataváltó kapcsolódik, a megfelelő fékhatásról pedig a 20 colos felnik mögött figyelő Brembo fékek gondoskodnak. A rugók 80%-kal feszesebbek, mint az egyszerűbb V60-as esetében, a lengéscsillapítókat az Öhlins szállítja hozzá és manuálisan állíthatóak, így minden pályára megfelelő a V60 Polestar biztonsági autó.

Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 1
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 2

Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld

Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld

Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 14
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 15
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 16
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 17
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 18
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 19
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 20
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 21
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 22
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 23
Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 24
Fotó megosztása:

Ez a bitang kombi Volvo a versenyautók előtt száguld 25

Néhány antennából és a fényhídból, valamit a matricázásból azonnal feltűnik, hogy ez nem egy hétköznapi V60-as, de ezt a svédek még megtoldották pár szénszálas aerodinamikai elemmel is, hogy jobb legyen az autó kezelhetősége és stabilabb legyen a versenypályán. Az apróságoknak köszönhetően 30 %-kel sikerült növelni a leszorítóerőt. A beltérben nincs hátsó üléssor, a helyén masszív bukókeret található, az első ülések pedig Recaro kagylók, amikbe négypontos biztonsági övek kerültek a Sparco-tól.

A WTCC svéd pilótája, Thed Björk szerint igazán ütőképes autót raktak össze, mely nem csak biztonsági autónak tökéletes, hanem a mindennapokban is tökéletes könnyen hozzáférhető teljesítményével és évszaktól független, remek kezelhetőségével.

Ha kíváncsi vagy, hogy mit tud a Volvo S60 Polestar, akkor kattints ide!