A WTCC-nek, vagyis a Túraautó Világbajnokságnak korábban is a Volvo szolgáltatta a biztonsági autót, mely egy V60 Polestar volt, most azonban kicsit frissítették a mezőny előtt haladó autót, hogy magabiztosabban haladhasson a túraautós mezőny előtt, ha szükség van rá. A lemezek alatt továbbra is a Volvo új fejlesztésű 2 literes, négyhengeres benzinmotorját találjuk, melyre nem csak turbófeltöltőt, hanem kompresszort is akasztottak, melynek teljesítménye 367 lóerő.

A bitang motorhoz összkerékhajtás és nyolcsebességes automataváltó kapcsolódik, a megfelelő fékhatásról pedig a 20 colos felnik mögött figyelő Brembo fékek gondoskodnak. A rugók 80%-kal feszesebbek, mint az egyszerűbb V60-as esetében, a lengéscsillapítókat az Öhlins szállítja hozzá és manuálisan állíthatóak, így minden pályára megfelelő a V60 Polestar biztonsági autó.

Néhány antennából és a fényhídból, valamit a matricázásból azonnal feltűnik, hogy ez nem egy hétköznapi V60-as, de ezt a svédek még megtoldották pár szénszálas aerodinamikai elemmel is, hogy jobb legyen az autó kezelhetősége és stabilabb legyen a versenypályán. Az apróságoknak köszönhetően 30 %-kel sikerült növelni a leszorítóerőt. A beltérben nincs hátsó üléssor, a helyén masszív bukókeret található, az első ülések pedig Recaro kagylók, amikbe négypontos biztonsági övek kerültek a Sparco-tól.

A WTCC svéd pilótája, Thed Björk szerint igazán ütőképes autót raktak össze, mely nem csak biztonsági autónak tökéletes, hanem a mindennapokban is tökéletes könnyen hozzáférhető teljesítményével és évszaktól független, remek kezelhetőségével.

Ha kíváncsi vagy, hogy mit tud a Volvo S60 Polestar, akkor kattints ide!