15 ezer fős zenei fesztivált rendez ma Szöulban a Hyundairól 2015-ben levált Genesis luxusmárka annak örömére, hogy elkészült és egy hét múlva forgalomba is kerül eddigi legkisebb modelljük, a prémium középkategóriában induló G70.

Jól látható, hogy viszonylag kompakt hossza mellett a szegmens második legnagyobb szélességét és legkisebb magasságát kínálja az autó, egészen tekintélyes tengelytáv mellett – papíron tehát testalkata sportos, helykínálata rendben van, elvileg kedvező kombináció.

A stíluselemekkel már kevésbé bántak magabiztos kézzel, mint az arányokkal; az orr túldíszített, a hátsó lámpák hangulata túlságosan müncheni. Viszont a fényszórók dupla, osztott LED-betétje izgalmas látvány, főleg annak fényében, hogy a márka azt ígéri, a jövőben négyes osztású lámpatestekkel tervezi majd autóit. A G70-nel egyébként köszönik, kijátszották magukat a szedánok (amúgy egyre gyengébben teljesítő) piacán, most jöhetnek a SUV-k és a hibrid hajtásláncok.

A G70 vázszerkezete forrón sajtolt acélokból, szerkezeti ragasztó bőséges alkalmazásával készült, így különösen merevnek mondják. A villanyszervó a fogaslécre hat, a G70 Sport kivitelben ráadásul változó áttételű, ami a Nürburgringen hangolt, multilink hátsó futóművel együtt precíz, kezes vezethetőséget ígér. Ugyanide mechanikusan részlegesen önzáró differenciálmű, nyomatékvektor-szabályozás és rajtautomatika is került. Sajnos hanggenerátor is, ami elvileg sportosabbá teszi a hangulatot.

Ez a bizonyos sportverzió a legnagyobb, 3,3 literes, V6-os motorra épül. Legnagyobb teljesítménye 370 LE, a nyomatéki csúcs 510 Nm; az autó végsebessége 270 km/óra, álló helyzetből 4,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Menetadatokat a két négyhengeres modellhez nem adtak meg: a 2,0 literes benzines turbó 252 (Sport csomaggal 255) lóerőt és 353 Nm-t tud, a 2,2 literes dízelmotor 202 lóerős, legnagyobb nyomatéka 441 Nm.

Ezek a motorok egyébként nem újak: a Lambda II motorcsaládba tartozó, ikerturbós V6-os az összes Genesis modell mellett a közelgő Kia Stinger szedánban is megtalálható. A Theta II négyhengeres benzinmotor az önállósodás előtti Genesis kupéból ismerős, bár áthangolták, míg a dízel elsősorban SUV-kban dolgozott ezidáig. Mindhárom motor kérhető hátsó- és összkerékhajtással.

A G70 kategóriaelső biztonságot ígér, 9 alapáras légzsák, felugró motorházfedél, a gyalogosok mellett kerékpárosokat is azonosító radaros robotfék, és a szokásos elektronikus vezetőtámogató rendszerek dolgoznak a fedélzeten. Kényelmi oldalon a testalkathoz automatikusan idomuló ülések és kezelőszervek, szerver-alapú hangfelismerő rendszer (akármit jelentsen is ez), valamint 15 hangszórós csúcshifi szól az autó mellett. Tízféle külső árnyalat és öt (plusz kettő sportos) belső harmónia gondoskodik a sokszínűségről.

Észak-Amerika, Oroszország és a Közel-Kelet 2018 elején kapja meg a G70-est; Európát meg sem említi a sajtóközlemény.