A BMW és az Alpina még 2014-ben alkotta be a B6 típusjelű összkerékhajtású Gran Coupét: 600 lóerő, 800 Nm, 3,6 másodperces gyorsulás 96 km/órára, és 319 km/óra végsebesség tette és teszi mindmáig vonzóvá a négyajtós sportkupét.

Ebből az autóból épített most különlegesen igényes, egyedi darabot a BMW és az Alpina, méghozzá a BMW Car Club of America (CCA) szorgalmazására.

Az Alpina-kék külső és a Merino fehér belső csak a kezdet. A középkonzol zongoralakk felületét ezüst felirat díszíti, a kormánykerék finom hímzést kapott, a padló- és csomagtérszőnyeg fehér szegélyt, a fejtámlák Alpina-logós nyomatot.

Nem volt, nem is lesz több ilyen BMW 2

A legkülönlegesebb tartozék mindazonáltal normál esetben nem látszik: ez az egyetlen darabból készített, titán kipufogórendszer, amely 3,6 méteren át kígyózik illesztés nélkül a leömlőktől egészen a szénszálas végcsövekig.

A tetőkonzolon helyezték el a sorszámozott emlékplakettet – értelemszerűen 01/01 áll rajta, hiszen egyetlen példányban készül a kocsi. A motortérben egy második plakett is található, amit az Alpina vezetői írtak alá.

Nem volt, nem is lesz több ilyen BMW 3

Az autó értékéről nincs ismeretünk; mivel ez az egy darab készült belőle, leginkább felbecsülhetetlen. Az eredeti tervek szerint a BMW CCA rendes évi tombolájának lesz ez a fődíja, de ennek részleteit sem ismerjük.

Kapcsolódó címkék: Alpina BMW