Mióta indiai kézbe került a Jaguar és jut elég pénz a fejlesztésekre, a márka újabb és újabb modellekkel bővítette ki a korábban elég szűk kínálatát. Az F-Pace-szel már belépett a jelenleg legjobban fejlődő, szabadidő-autók piacára, de most egy újabb taggal bővül a kínálat, itt az E-Pace. Amely jelentős darabszám-növekedést hozhat a márka életében.

A Jaguar E-Pace a márka első kompakt szabadidő-autója, 4395 mm hosszú, tengelytávolsága 2681 mm. Csomagtartója bőséges, 577 literes. A küllem nem okoz meglepetést, hasonlóan nagyobb testvéréhez a Jaguar F-Type sportkocsi egyes jegyei köszönnek vissza rajta, kellően dinamikus benyomást kelt. Készül hagyományosabb és sportosabb, R-Dynamic külsővel is a kocsi. Fényszórói felárért adaptív, Mátrix LED-es kivitelűek is lehetnek, így a forgalomnak és az időjárásnak megfelelő fénycsóvát bocsáthat ki.

Ahogy a márkától megszoktuk bátran alkalmaztak alumíniumot a karosszéria elkészítésénél, így a motorháztetővel 10, a tetőelemmel 6, az első sárvédőkkel 3-3 kilót spóroltak, azzal szemben, mintha acélból készültek volna az elemek. A csomagtérajtónál 15 kilót spóroltak így.

Utastere letisztult és modern. A műszeregység felárért digitális (12,3 colos TFT), a középkonzolra 10 colos érintőképernyő került, illetve újdonságként nagy felületű head-up display is szerepel a típusban. A vezető szemmagasságába vetítő színes kijelző a korábbinál 66 százalékkal több információt jeleníthet meg. A zenerajongóknak 15 hangszórós, 825 wattos Meridan hifit kínálnak.

A többi modellből már ismert motorok kerülnek az E-Pace motorterébe, mindegyik négyhengeres, 2,0 literes turbós. A dízelek 150, 180 és 204 lóerősek, a benzinesek 249 és 300 lóerőt tudnak. A legerősebb 6,4 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, végsebessége 240 feletti. A legtakarékosabb variáns a 150 lóerős dízel, amely a szabványos cikluson 4,7 literes átlagot produkál. A dízelekhez alapesetben hatfokozatú, manuális sebességváltó tartozik, míg a benzinesekhez a ZF 9 fokozatú automatája.

Illően a karakteréhez négykerék-hajtás is szerepel a Jaguar E-Pace kínálatában, egyébként elsőkerék-hajtású. A márka ígérete szerint a kocsi 4×4-es hajtással alapvetően hátsókerék-hajtásún viselkedik, képes a nyomaték közel 100 százalékát hátra küldeni. A hátsó kerekek között is aktívan oszlik meg a nyomaték, így akár a 100 százalék juthat az ívkülső kerékre.

A vezetőnek lehetősége van az autó jellegének befolyásolására, előreprogramozott beállításokon keresztül változhat a gázreakció, az automata sebességváltó kapcsolási jellege, a kormányzás és a felfüggesztés csillapítása is. Az adaptív futómű ugyanakkor a szenzorok adatai alapján maga is állítja a csillapítást.

Természetesen sokféle vezetőtámogató rendszer teszi egyszerűbbé a Jaguar E-Pace használatát, így a sávtartó rendszer, a gyalogosfelismerésre is alkalmas vészfékasszisztens, a parkolóasszisztens és a holttérfigyelő is elérhető. A Forward Traffic Detection az érkező járművekre figyelmezteti a vezetőt olyan kereszteződésekben, ahol korlátozott a láthatóság. Nemcsak az autóban ülőknek jut légzsák, de a motorháztetőbe is került, hogy egy esetleges gyalogosgázolás esetén csökkentsék a sérüléseket.

Hasonlóan az F-Pace-hez itt is elérhető az Activity Key, amely egy karórára hasonlító eszköz. A hagyományos kulcsot a kocsiban hagyva ezzel lezárható a jármű és deaktiválódik erre az időre az eredeti slusszkulcs. A „karóra” viszont víz- és ütésálló. A másfajta hobbit űzőknek lehet jó hír, hogy 1800 kilót vontathat az E-Pace, ebben segít a vontatásstabilizáló rendszer. Terepre is mehetünk, hiszen a négykerék-hajtás mellett más rendszerek is segítenek boldogulni, az ASPC nevű például 1,8-30 km/óra között maga adagolja a gázt és a féket, a vezetőnek csak a kormányzásra kell összpontosítania.

Érdekesség, hogy az autót nem a Jaguar maga, hanem a Magna Steyr gyártja majd Grazban, itt készül majd a Jaguar elektromos autója is az, i-Pace 2018-tól.