A Veszprém Rallye ismét hozta azt, amit az elmúlt két és fél évtizedben megszokhattunk tőle: az átlagosnál egy picit keményebb murva pályák és az extrém időjárási körülmények alaposan megkeverték a lapokat, így a hagyományos erősorrend felborult a bajnokság ötödik futamán.

Szombaton ugyan csak két szakasz szerepelt a verseny időtervében, de a 21 kilométeres Márkó-Jutaspuszta gyorsasági döntő jelentőséggel bírt a veszprémi futam végkimenetele szempontjából. Az első szakaszon monszunszerű eső zúdult a pályára, míg másodjára a versenyautók által kifordított sziklák és kövek játszották a főszerepet.

A második szakaszon a bajnokság két éllovasa, Herczig Norbert és Hadik András is egyaránt defektet kapott, így a két legnagyobb esélyes rögtön bezsákolt 1,5-2 perc hátrányt az élmezőnyhöz képest. A lőtéren kijelölt szakasz egyébként alaposan megrostálta a mezőnyt, mert Bútor Róbert is defektet kapott, így a negyedikről a 36. pozícióba csúszott vissza, míg a többi R5-ös autóval száguldó pilóta közül Turán Frigyes, Ollé Sándor, Bodolai László és Kovács Antal is a megsérült hűtő miatt volt kénytelen feladni a versenyt, vagy a Super Rally szabályaival visszaállni a második nap.

Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 1
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 2

Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon

Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon

Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 14
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 15
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 16
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 17
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 18
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 19
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 20
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 21
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 22
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 23
Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 24
Fotó megosztása:

Amíg a többiek szenvedtek, addig Ranga Péter és Benik Balázs szerencsésen és persze rettenetesen gyorsan haladva átvészelte az első napot, így vasárnap két verseny zajlott Veszprémben. Az első a győzelemért Ranga és Benik között, míg a második a dobogó legalsó fokáért.

Az élen haladva Ranga Péter taktikusan menedzselte a különbséget közte és Benik között. Ugyan a 32 éves pilóta ez alkalommal nem nyert gyorsasági szakaszt, de ez is elég volt ahhoz, hogy megszerezze élete első OB futamgyőzelmét. Érdekesség, hogy Peti édesapja, az örökös bajnok Ranga László épp a napokban ünnepelte volna 60. születésnapját és legutóbb majd 20 éve, egész pontosan 1997 szeptemberében nyert utoljára magyar bajnoki futamot, Kisbéren, így a kerek évfordulók extra érzelmi töltettel látják el a skodás versenyző mostani győzelmét.

Benik Balázzsal is madarat lehetett volna fogatni a veszprémi célban, hisz legutóbb 2 éve ült utoljára versenyautóban, ennek ellenére rögtön fel tudta venni a küzdelmet az élmezőny pilótáival. A háromszoros bajnok vasárnap megpróbált nyomást gyakorolni Rangára, de a pécsi versenyző nem hibázott, sőt még Beniknek kellett tolatnia egy alkalommal, így a nagy visszatérő egy ezüstéremmel gazdagodott Veszprémben.

Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 25

Benik Balázs 2 év után ezüstéremmel tért vissza a raliba

Vincze Ferenc mondhatni már menetrendszerűen szállította a harmadik helyet a bajnokság második murvás futamán. A skodás pilóta még a tréningen hibázott: az egyik pályát 60 km/h-s sebesség helyett 90 km/h-val írta fel navigátorával, Bazsó Attilával, így a veszprémi futamot rögtön 30 másodperc büntetéssel kezdték. A szécsényi versenyző így légüres térben autózott egész hétvégén, mert Rangát és Beniket nem tudta megfogni, míg a defektet begyűjtő riválisai őt nem tudták utolérni. A 26 éves pilóta idén már negyedszer állhatott fel a dobogó legalsó fokára és kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően a bajnoki pontversenyben is ezt a pozíciót foglalja el.

Herczig Norbert hatalmas hajrát vágott ki a második napon, az ötből három szakaszon bizonyult a legsebesebbnek és az abszolút 12.-ről a 4. helyre zárkózott fel vasárnap. A címvédő elmondta, büszkeséggel tölti el, hogy navigátorával, Bacigál Igorral nem adták fel a defekt után és sikerült felzárkózniuk, sőt még ha minimálisan is, de növelték az előnyüket a bajnokságban Hadikékkal szemben.

Majd 20 év után ismét egy Ranga győzött ralifutamon 26Az ötödik helyet Kazár Miklós szerezte meg a Ford Fiesta R5-tel, míg miskolci márkatársa, Hadik András a hatodik pozícióban zárta a Veszprém Rallye-t. A pontverseny második helyezettje is kihozta a lehetőségeiből a maximumot, hisz megnyerte a Power Stage-et, így minimalizálta a Hercziggel szembeni veszteségeit, csak 3 pontot veszített az összetettben a címvédővel szemben.

A hetedik Balogh János könnyedén szerezte meg a 3-as kategória futamgyőzelmét és az első nap végén úgy tűnt, hogy akár még meg is ismételheti a tavalyi bravúrt és újra harmadik lesz Veszprémben egy N csoportos Mitsubishivel. Az eső ugyanis felborította az erősorrendet, ami kedvezett a miskolci pilótának, de a második napi száraz pályákon már nem tudta felvenni a versenyt az R5-ös autókkal, így négy helyet visszacsúszott az összetettben. A 3-as kategóriában egyébként Balogh mögött Ifj. Cseh Vilmos végzett a második, míg Rongits Attila a harmadik helyen.

Az ORC-ben az ötödik futamon a negyedik különböző győztest köszönthettük Maricsek Miklós személyében, aki a bajnokságban is átvette a vezetést a Veszprémben nullázó Hevesi Istvántól. A lejárt homologizációjú autók közt Órai Balázs végzett a második, míg Domonkos László a harmadik pozícióban.

A Rallye2 bajnokságban idei negyedik futamgyőzelmét aratta a Citroen C2 R2-vel versenyző Csomós Miklós, aki így a bajnokságban tovább növelte az előnyét a Veszprémben is második Berényi Lászlóval (Opel Adam R2) szemben. A bronzérmet a Peugeot 208 R2-t terelgető Jánosa Ákos kaparintotta meg a bajnokság legnehezebb futamán.

Az Országos Rallye Bajnokság küzdelmei a nyári szünetet követően a szeptemberi Budapest Rallye-val folytatódnak majd.

A Taxi 4 – 24. Veszprém Rallye végeredménye:

Ranga Péter – Szőke Tamás
#7 Skoda Fabia R5
2 1:02:15.9 102.7
2. Benik Balázs – Rácz Bence
#5 Skoda Fabia R5
2 1:02:23.3 +7.4
+7.4
102.5
0.07
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila
#3 Skoda Fabia R5
2 1:03:03.8
30.0
+47.9
+40.5
101.4
0.45
4. Herczig Norbert – Bacigál Igor
#1 Skoda Fabia R5
2 1:03:16.5 +1:00.6
+12.7
101.1
0.57
5. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
#11 Ford Fiesta R5
2 1:03:22.9 +1:07.0
+6.4
100.9
0.63
6. Hadik András – Kertész Krisztián
#2 Ford Fiesta R5
2 1:03:23.9 +1:08.0
+1.0
100.9
0.64
7. Balogh János – Holczer Dániel
#25 Mitsubishi Lancer Evo IX
3 1:03:38.7 +1:22.8
+14.8
100.5
0.78
8. ifj. Ranga László – Tóth Imre
#8 Skoda Fabia R5
2 1:04:44.0
10.0
+2:28.1
+1:05.3
98.8
1.39
9. ifj. Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna
#9 Ford Fiesta R5
2 1:04:46.6 +2:30.7
+2.6
98.7
1.41
10. Vizelli Károly – Nagy Péter
#21 Skoda Fabia R5
2 1:05:26.7 +3:10.8
+40.1
97.7
1.79

 

 

 

 

A részletes eredmény ITT böngészhető.

A Rallye2 végeredménye pedig ezen a linken érhető el:

Szöveg: Vörös Gergő

Fotó: Molnár János és Szabó-Jilek Ádám, Ranga motorsport