Herczig Norbert győzelmével ért véget a 11. Eger Rallye. A címvédő az első gyorsaságitól vezette a versenyt és mindössze egyszer, a hetedik szakaszt követően kellett átadnia ideiglenesen az első helyet a Ford Fiesta R5-tel száguldó Hadik Andrásnak. A kétszeres abszolút bajnok megrázta magát, és innentől kezdve fokozatosan növelte az előnyét az üldözőivel szemben. Végül 16 gyorsasági szakaszból 10-et megnyerve, 27,3 másodperc különbséggel diadalmaskodott Hadik ellen.
A miskolci pilóta a szűk, rossz minőségű mátrai pályákon volt igazán elemében, ott még Herzcignél is jobb időket autózott. A vasárnapi széles, tempós szakaszokon már nem késztette komoly csatára škodás riválisát, de könnyedén megőrizte az előnyét Kazár Miklóssal szemben.
A címvédő győzött a szezonnyitó ralin
A képre kattintva galéria nyílik! Fotó: Szabó-Jilek Ádám
A képre kattintva galéria nyílik! Fotó: Szabó-Jilek Ádám
Fotó megosztása:
Az Eger Rallye legnagyobb meglepetését Ifj. Vincze Ferenc szolgáltatta azzal, hogy az abszolút negyedik helyre kormányozta az R4 Mitshubisi Lancert. A 24 éves pilóta a hatodik pozícióban zárta az első napot, ezt követően javított vasárnap két helyezést. A szécsényi versenyző neve mellé még egy szakaszgyőzelmet is feljegyezhettünk a második nap. Egészen az utolsó gyorsasági szakaszig állta a fiatal generáció támadásait Spitzmüller Csaba. A 2008-as magyar bajnoknak végül meg kellett elégednie az ötödik hellyel, de ez is szép teljesítmény a nem épp a legfrissebb technikával versenyző miskolci pilótától, aki egyébként idén kereken a 30. szezonját tapossa a magyar raliban. Botka Dávid még a harmadik, szuhai szakasz rajtjában kapott defektet, begyűjtött 50 másodperc hátrányt és visszacsúszott a 20. helyre. Az ERC2 Európa-bajnoka innen kezdte meg a felzárkózást és végül a hatodikként finiselt, úgy, hogy megnyerte az utolsó, extra pontokat adó gyorsasági szakaszt. A hetedik helyen fejezte be az Eger Rallye-t a 3-as géposztály (korábbi N csoport) győztese, Balogh János. A mitsubishis pilóta a szombaton komoly előnyt épített fel a kategóriatársai előtt, a második nap pedig csak arra törekedett, hogy beossza a fórt a riválisaival szemben.

Bútor Róbert és az új autója, a Peugeot 306 Maxi KitCar egyértelmű közönségsikert aratott Egerben. Bútor nem csak a majd 20 éves technikával, hanem a teljesítményével is a 2000-es évek elejét idézte, hisz a korábbi négyszeres F2-es bajnok könnyedén utasította maga mögé a többi kétkerékhajtású riválisát. Sokak másik nagy kedvence, Ifj. Tóth János viszont nem járt sikerrel az Eger Rallye-n. A hétszeres abszolút bajnok ugyan még megnyerte a második gyorsasági szakaszt, de utána rakoncátlankodni kezdett a Peugeot 208 R5 motorja és végül az ötödik szakasz után Janika kénytelen volt feladni a versenyt.
A 2016-os Eger Rally végeredménye:
1. |
Herczig Norbert – Bacigál Igor Škoda Fabia R5 |
|
|
1:12:03.3 |
|
2. |
Hadik András – Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 |
|
|
1:12:30.6 |
+27.3 |
3. |
Kazár Miklós – Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 |
|
|
1:13:00.4 |
+57.1 |
4. |
Vincze Ferenc – Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
|
|
1:13:22.1 |
+1:18.8 |
5. |
Spitzmüller Csaba – Béres László Mitsubishi Lancer Evo X R4 |
|
|
1:13:23.0 |
+1:19.7 |
6. |
Botka Dávid – Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
|
|
1:13:32.8 |
+1:29.5 |
7. |
Balogh János – Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX |
|
|
1:13:44.7 |
+1:41.4 |
8. |
Ollé Sándor – Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 |
|
|
1:14:05.9 |
+2:02.6 |
9. |
Velenczei Ádám – Farnadi Ágnes Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
|
|
1:14:25.9 |
+2:22.6 |
10. |
Trencsényi József – Verba Gábor Ford Fiesta R5 |
|
|
1:14:36.0 |
+2:32.7 |
A bajnokság április utolsó hétvégéjén, a 22. Miskolc Rallye-val folytatódik. Szöveg: Vörös Gergely Fotó: Szabó-Jilek Ádám