Lehetséges jövőbeli formai irányokat kóstolgat és innovatív fedélzeti wellnessfunkciókat mutat be a Kia új tanulmánya – ez eddig nem feltétlenül hangzik érdekfeszítően, még akkor sem, ha tudjuk, a Kia remek érzékkel nyúl hozzá a dolgokhoz és gyorsított pályán járja az evolúciós folyamatot.

A Telluride azonban más: nem a nálunk megszokott, sportosan tetszetős, de alapvetően funkcionális irányvonalat képviseli, hanem a túlzások, a kényeztetés, a hedonizmus világát.

Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 1
Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 2

Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát

Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 11
Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 12
Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 13
Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 14
Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 15
Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 16
Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 17
Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 18
Fotó megosztása:
Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 19 Olyan nagy mégsem lehet az a fényűzés, hiszen a Telluride egy már létező padlólemezre épülve szeretne a Sorento fölé lőni, márpedig a márkának jelenleg nincs prémiumterméke. Ugyanakkor tudjuk, hogy Észak-Amerikában, ahol a modell megszületett, szemrebbenés nélkül építenek teherautó-alapra luxus-SUV-ot, így a Telluride-nak sincs miért szégyenkeznie.

Annál is inkább, mert téglatestekből összepakolt fazonja – beleértve a LED-es pókfényszórókat is – üdítően hat napjaink agyonstilizált karosszériái mellett.

a videó a hirdetés után indul

A hátrafelé nyíló hátsó ajtók ugyanúgy derékszögig tárhatók fel, mint az elsők, így a B oszlop nélküli autóba beszállni és pakolni egyaránt felszabadító élmény volna. Mind a négy ülés egyenértékű, és mind a négy szenzorokkal méri az utasok vitáladatait, amelyeket aztán meg is jelenít az ajtópanelen elhelyezett monitorokon.

A napfénytető alatt szárny alakú LED-panel található, ám ez nem hangulatvilágítási, hanem gyógyászati célokat szolgál: a Telluride fényterápia segítségével képes energizálni az utasokat, vagy segíteni nekik leküzdeni az időeltolódásból adódó levertséget.

Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 20 Kezelőfelületeiben is hoz újat a nagy Kia: a második üléssoron kialakított padlókonzolt vékony, nyomásérzékeny sáv borítja, így az utasok kezükkel hessegetve válogathatnak a videók és zenék között, majd a kívánt fájlt “előredobhatják” a fedélzeti Harman Kardon audiorendszerre, vagy a vezeték nélküli fejhallgatókon keresztül diszkréten élvezhetik azt.

A Kaliforniában megrajzolt Telluride 181 centi magas, 201 széles, hosszúsága pedig szerény öt méter, jóval nagyobb tehát, mint a jelenlegi Sorento, amelynek módosított (+30 cm tengelytáv) padlólemezére a Telluride épül. Az autón minden túlméretes, a 22 colos kerekektől a hatalmas tigrisorr hűtőmaszkig.

Nem láttál még ilyen dölyfös Kiát 21 Bármilyen nagy, és bármennyire is amerikai, a Telluride oldalt vezérelt V8-as helyett modern konnektoros hibrid hajtásláncot kapott. Az ujjlenyomat-olvasós indítógomb nyomására működésbe lép a 270 lóerős 3.5 V6 benzinmotorra épülő, 400 lovas hibrid hajtáslánc. A nyomaték hagyományos összkerékhajtáson keresztül jut el mind a négy kerékre.