Rémesen hangosan dorombol az úthenger. Ilyenkor megremegnek az útszéli fák is

Rémesen hangosan dorombol az úthenger. Ilyenkor megremegnek az útszéli fák is

Az autópálya és az autóút mellé javasolt harmadik kategória, az M gyorsút megépítése akár 25-30 százalékkal olcsóbb lehet a jelenleginél – jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
Tasó László szerint az M gyorsút 2×2 sávos, fizikai elválasztással rendelkező, leállósáv nélküli gyorsforgalmi út, amelynél lehetőség lesz egyebek mellett szintbeli kereszteződések, körforgalmak tervezésére és települések közelében jelzőlámpás irányítás kialakítására. 
A tervek szerint 2020-ig 515 kilométer gyorsforgalmi utat építenek Magyarországon. Az új uniós támogatási időszakban 2020-ig mintegy 465 milliárd forint áll rendelkezésre közútfejlesztésre, ehhez a magyar kormány saját forrásból legalább nettó 750 milliárd forintot tesz hozzá, hogy a fejlesztések kellő mértékben valósuljanak meg.