Elkészült az elektromos luxuskabrió
Tesla Model S Cabriolet
Elkészültek az első vászontetős Teslák. Nem gyári átalakítás, és nem kaphatsz belőle, hacsak nem élsz Kínában.
Hacsak nem negatívot hívsz éppen elő, nincs, amit egy kis napsütés ne tudna még jobbá tenni. Éppen ezért fogott bele a kabriókra szakosodott Newport Convertible Engineeering (NCE) a Tesla Model S átalakításába: egy drága, divatos autót vászontetővel kínálni bombabiztos anyagi sikernek ígérkezik. Ráadásul a Tesla masszív padlólemezét ismerve aligha volt nehéz feladat a tetejétől megfosztani az autót, vélhetően anélkül is kellően merev a szerkezet, bár az átalakítás részleteiről nincsenek információink.
Azt viszont tudjuk, hogy mennyiért alakítják át az autót: közel harmincezer dollárt kell kifizetnie annak, aki szeretné, ha villanyautójában a szellő simogatná arcát – persze a Model S hetvenezer dollárnál induló ára ebben még nincs benne.
Komolyak a költségek, mi mégis hiába perkálnánk ki az árat: az NCE csupán száz darabos szériát tervez gyártani a Tesla kabrióból, és az egész szállítmányt viszik Kínába. Ez van.
A Tesla Model S három kivitelben kapható. Az alapmodell 60 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, villanymotorja 302 lóerős, hatótávolsága 330 km, a középső szint sarokszámai 85 kWh, 362 LE és 426 kilométer. Hatótávolságban ugyanezt tudja, viszont 416 lóerős a csúcsverzió, amely több mint 90 ezer dollárért 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.