Öt év alatt nagyságrendekkel növelte prémium modelleinek észak-amerikai forgalmát a Hyundai, a szegmens házon belüli részesedése megközelíti a 10 százalékot, a cég ügyfélkörében egyre több a tehetős vásárló. A márka stratégiái ezért elérkezettnek látták az időt, hogy a konkurenciához történő felzárkózás után maguk is úttörőként próbáljanak szerencsét.

B-oszlop nincs, középkonzolba süllyesztett iPad-tartó van

B-oszlop nincs, középkonzolba süllyesztett iPad-tartó van

A Hyundai Európában honos formanyelvétől nem teljesen idegen, “folyékony precizitás” dizájnirányzat az ékkövek sokszögű, erősen térbeli geometriájával játszadozik el, a bonyolult vonalak és felszínek egyfajta természetes könnyedséggel kapcsolódnak egymásba. Az autó profilja a klasszikus és kívánatos hátsókerék-hajtású sportszedánok sziluettjét rajzolja ki. A lőrésnyi ablakok egyértelművé teszik, hogy pusztán tanulmányautóról van szó, a térérzet mindazonáltal jobb, mint amire a látvány alapján számítanánk. Ennek egyik kulcsa a hátrafelé nyíló hátsó ajtópár; az egyetlen pánton elforgó ajtó egyszerű és kényelmes beszállást tesz lehetővé, a másik pedig az egyszerű műszerfal, amelynek természetes anyagokból felépített felülete háromdimenziós domborulataival terepasztalként csábítja kalandozásra a tekintetet.
Vízszintesen tagolt kipufogóvégek, integrált hűtőlamellákkal

Vízszintesen tagolt kipufogóvégek, integrált hűtőlamellákkal

Az persze, hogy a vezető nem fullad bele a kezelőszervek tengerébe, nem jelenti azt, hogy ne dúskálna modern kényelmi és biztonsági funkciókban az autó. A vezető térbeli szemmozgását pontosan lekövető, kézmozdulatait értelmezni képes vezérlőtechnológia révén a HCD-14 Genesis egy virtuális kezelőfelületen keresztül utasítható – remélhetőleg a Hyundai tervezői a Különvélemény című sci-fi egyéb elemeit nem tekintik jövőnk elengedhetetlen elemének.

Ha már a vezető figyelmét nem vonják el a vezetéstől, illik élvezhető menetdinamikai jellemzőkkel szórakoztatni. Ezt szolgálja a rendkívül merev vázszerkezet, a kifinomult, ötlengőkaros első és hátsó felfüggesztés, valamint a Hyundai saját fejlesztésű V8-as erőforrása. A hajtáslánc a tanulmányautó egyetlen sorozatgyártású fődarabja, a közvetlen befecskendezéses 5.0 V8 egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.