A tavalyi Tokiói Autószalonon még mangásan marcona öltözetben állt előttünk a Honda iszonyú pici, nagyon sokoldalú villanyautója. Mostanra letisztult, és a körülményekhez mérten kellően unalmassá vált, ami minden másnál élesebb jele annak, hogy rövid időn belül megkezdődhet a Micro Commuter szériagyártása.

A pontos konfiguráción, a helykihasználáson sem nekünk, sem a gyártónak nem kell sokat tűnődnie, hiszen a 2,5 méteres járművecske lehet furgon, 1+2 üléses családi jármű, orvosi vizitkocsi vagy kézbesítő autó, attól függően, hogy milyen felépítményt biggyesztenek a hajtásláncot és a felfüggesztést is magában foglaló platformra. Utóbbi a vele egykorú, intelligens Honda háztartási energiarendszerre (HSHS) csatlakoztatható, így nem csak használhatja, de szolgáltathatja is az elektromos áramot.

Tavaly még így nézett ki...

Tavaly még így nézett ki…

Tavaly még így nézett ki…


A hálózati visszatáplálás korántsem csupán eszmei értékű lehetőség. Ha például tudjuk, hogy egy adott napon már csak 10 kilométert fogunk megtenni a 60 km hatótávolságú járművel, a kedvezményes időszakban feltöltött akkumulátorainkról olcsón üzemeltethetjük irodai vagy háztartási gépeinket, éppen annyi töltést hagyva a lítium-ion akkumulátorcsomagban, amivel a nap végén biztonságosan célba érhetünk.

A Micro Commuter platform alapjára épülő, lehetséges járművek közúti tesztjei 2013-ban veszik kezdetüket Japánban.

Honda Micro Commuter prototípus
Méretek2.500 × 1.250 × 1.445 (mm)
Legnagyobb sebesség80 km/óra
Legnagyobb hatótávolságkb. 60 km
Teljes töltési időkevesebb, mint 3 óra
Akkumulátor típusalítium-ion
Legnagyobb teljesítmény15 kW