A 2012-es Spanyol-rali pénteki programja:

SS1 Gandesa [murva] 7,00 km

SS2 Pesells 1 [murva] 26,59 km

SS3 Terra Alta 1 [murva & aszfalt] 44,02 km

SS4 Pesells 2 [murva] 26,59 km

SS5 Terra Alta 2 [murva & aszfalt] 44,02 km

SS6 Salou [murva & aszfalt] 2,00 km

 

A Fordot hajtó privát versenyző, Mads Ostberg vezet a rali-világbajnokság spanyol futamán az első napja végén. A drámai pénteken számos nagymenő “odaveszett”, Petter Solberg, Thierry Neuville, Dani Sordo, Jevgenyij Novikov, Chris Atkinson és Sebastien Ogier sem jutott el a célig.

 

Már az is nagy kihívás, hogy murvagumikkal és beállításokkal kellett aszfalton is száguldaniuk, de a fő ellenfél a szakadó eső volt, amely sarassá áztatta a murvás pályákat. Így aztán a száraz körülményekre számító gyári versenyzők a csütörtöki időmérő után hátsó rajthelyeket választottak, ami viszont pénteken megbosszulta magát, nem tudtak gyorsan hajtani, sokat csúszkáltak. Viszont az előrébb rajtoló Mads Ostberg és Ott Tanak kihasználták a jobb körülményeket és az élre álltak. Ostberg teljesítménye azért is kiemelkedő, mert a keményebb keverékű abroncsokkal vágott neki a versenynek.   

 

Míg Tanak délután fékprobléma miatt visszaesett, addig Ostberg megőrizte első helyét a csökkenő csapadék mellett autózhatóvá vált pályákon is. Számos remek időt autózott. A nap végén Sebastien Loeb volt a legközelebb, a citroënes 27,2 másodperces hátránnyal a második, miután délutánra begyorsult.  

 

“Nagyon trükkös nap volt. Különösen reggel volt nehéz, mert nem számítottunk rá, hogy ennyire csúszik – az eső is meglepetés volt” – mesélte Ostberg. “Úgy vélem, egészen jól teljesítettünk a szakaszokon és nem követtünk el nagy hibát. Ez volt a kulcs ma – úgy gondolom -, tisztán menni és elérni, hogy amennyire lehet, keményen hajtsunk.” 


“A következő két napban, aszfalton nagyon nehéz lesz legyőzni Sebastien Loeböt (Az elmúlt hét alkalommal a francia nyerte a versenyt – a szerk.). De igazából, mi nem tervezzük, hogy harcolunk vele. A célom, hogy harmadik legyek a bajnokságban, ez az, amit akarok. Ez a hétvége számunkra Jari-Matti Latvalával való harcról szól, hogy megőrizzük harmadik helyünket a bajnokságban.”

 

Nem véletlen, hogy Ostberg hajt, hiszen jelenleg úgy harmadik a pontversenyben – Loeb és Hirvonen mögött -, hogy két futamot kihagyott az idényből. Ha sikerül megőriznie helyét, még jobb helyzetben lesz a tárgyalások során. Úgy tudni, jelenleg ő az első számú esélyes, hogy 2013-ra megkapja a Citroën második gyári autóját Hirvonen mellett, de a Prodrive-val és az M-Sporttal is tárgyal.

 

Jari-Matti Latvala jelenleg harmadik a Spanyol-ralin, hátránya 47 másodperc Ostberggel szemben. Délelőtt ő sem villogott, de délután sokat gyorsult. A finn azt követően zárkózhatott fel a harmadik helyre, hogy Tanak fékei túlmelegedtek és az utolsó előtti szakaszon 45 másodpercet veszítve visszacsúszott az ötödik helyre, illetve sikerült megelőznie Mikko Hirvonent, aki a negyedik és ötödik szakaszon rosszabbul ment.

A nagy csúszkálásban nem jutott messzire Petter Solberg és Thiery Neuville sem, a két versenyző ugyanabban a gödörben ütötte ki a versenyautók futóművét a második szakaszon. Eggyel tovább jutott Dani Sordo, ő a harmadik szakaszon csúszott le az útról.  Az utolsó előtti szakaszon Jevgenyij Novikov is az árokba dobta az autóját, míg Chris Attkinson a differenciálmű problémája miatt volt kénytelen megállni. Sebastien Ogier sem érte el az utolsó szakaszt, az összekötő úton állt meg az autója.

 

Így aztán a top10-ben kissé szokatlan nevek tanyáznak. Az SWRC legjobbja, Craig Breen a hatodik, míg Han Weijs a hetedik, aki most először vezet WRC-t, jelesül a versenyt kihagyó Nasszer Al-Attiyah Citroënjét. A Prodrive MINI-jét hajtó Jarkko Nikara a nyolcadik és P-G. Andersson a kilencedik.

 

A 2012-es Spanyol-rali állása (6/18 szakasz):

1. Mads Ostberg       Adapta WRT Fiesta RS WRC    1ó 41p 32,4mp M
2. Sebastien Loeb     Citroën Total WRT DS3 WRC          +27,2mp M
3. Jari-Matti Latvala  Ford WRT Fiesta RS WRC              +47,0mp M
4. Mikko Hirvonen      Citroën Total WRT DS3 WRC          +1p 02,6mp M
5. Ott Tanak            M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC   +1p 10,8mp M
6. Craig Breen           Ford Fiesta S2000                        +6p 0,9mp S
7. Han Weijs             Qatar WRT Citroën DS3 WRC          +6p 08,5mp M
8. Jarkko Nikara         Prodrive WRC Team MINI JCW WRC  +8p 20,0mp
9. P-G. Andersson       Proton Satria Neo S2000               +9p 42,4mp S
10. Jevgenyij Novikov  Ford Fiesta RS WRC                     +10p 59,5mp

M=konstruktőr, S= SWRC

A részletes eredményekért erre a linkre kattintson!