A jó hangszigetelés és a csendes motor sok autóvezető álma, hiszen ezzel komfortosabbá válik a kocsi. Ám ha valaki sportautót vesz, annak kipufogó és a motorhang sokkal inkább zene. A Ford ezért egy trükkhöz folyamodott az új ST esetében.

A Focus sportmodelljét túl csendesnek ítélték, ezért készült hozzá a Sound Symposer. A Ford által hangterelőnek nevezett szerkezet egy cső, amely felerősíti és az utastérbe vezeti a motorhangot. Egy elektronikus vezérlésű szelep szabályozza, hogy éppen mennyi hang jusson a vezetőhöz. Erőteljes gyorsítás közben kétszer olyan hangosnak hallatszik a motor, mint mérsékelt gázadás mellett, így normál utazás mellett csendes az utastér, míg sportosan hajtva nem marad el az élmény

A megoldást kifejezetten az Európában most piacra kerülő 250 lóerős Focus ST-hez tervezte a Ford, persze valószínűleg a jövőben más modellekben is helyet kaphat.

Nem új keletű az utastér hangjainak manipulálása, a Peugeot RCZ-ben egy rezgőcsővel teszik izgalmasabbá a motorhangot, a BMW M5-ben egyenesen a hangszórókból érkezik vérpezsdítő kiegészítés.