Két éve az amerikai IndyCar sorozat új versenyautó bevezetéséről döntött. A egyik pályázó a DeltaWing RacingCars volt, amelyen azonban a 2010-es döntéskor végül alulmaradt a Dallarával szemben a 2012-től készülő új autók elkészítésére írt versenyben. A futurisztikus versenyautó azonban mégis pályára kerül, a Nissan támogatásával fut majd júniusban, a Le Mans-i 24 órás versenyen.

A DeltaWing minden jelenlegi versenyautótól különbözik. A vezető meglehetősen hátul ül az autóban, majdnem a hátsó tengely felett. Előtte hosszú, karcsú géptörzs húzódik egészen a keskeny első kerekekig. A hátul elhelyezett motorral az autó súlypontja erőteljesen hátra tolódott, ezáltal könnyen kormányozható.


A Nissan Deltawing, 0-s rajtszámmal indul majd és nem vesz részt a helyezésekért folytatott versengésben, miután nem felel meg a bajnokság egyetlen létező műszaki előírásainak sem.

Motorja a Nissan 1,6-os turbós benzinese, de természetesen a sorozatgyártású változatnál jóval erősebb, várhatóan 300 lóerős teljesítménnyel. A várakozások szerint ez elegendő arra, hogy közvetlenül az LMP1 kategóriájú csúcsgépeket követő köridőket érhessen el, annak ellenére, hogy teljesítménye ezen hagyományos prototípusokénak csak kb. a fele.

A japán gyár közlése szerint az autó üzemanyag-fogyasztása hagyományos technikájú ellenfeleiének csupán a fele lesz, ami a kis súlyának és az áramvonalas formának köszönhető.

A cég itt szeretné megmutatni úttörő technológiáját, amely szerintünk egyfajta lehetséges fejlődési irányt jelöl ki az autósport számára. A versenyen szerzett tapasztalatokat felhasználják a jövő technológiájának kutatása-fejlesztése során, amely később majd megjelenik a Nissan utcai autóiban is.