Túl drága egy hagyományos kabrió fejlesztése

Túl drága egy hagyományos kabrió fejlesztése


Az Audi A1 fő ellenfelének, a MINI-nek létezik kabrió változata, így nem véletlen, hogy Ingolstadtban is törik a fejüket egy hasonló modellen. Nem mellékesen az Audi egyébként is kedveli a nyitott modelleket, hiszen az A3-ból, az A5-ből, a TT-ből és az R8-ból is készül ilyen.

Az Audi vezetője, Rupert Stadler ugyanakkor teljes mértékben kizárta, hogy egy hagyományos, teljes értékű kabrió készülne az A1-ből. Egy ilyen modell fejlesztése ugyanis túl drága lenne anélkül, hogy az ugyanerre a padlólemezre épülő SEAT-, Škoda- és Volkswagen-típusoknak készülne nyitott változata. Márpedig az nem fog.

Ugyanakkor a fejlesztők nem adták fel, hanem más irány vettek. Máris tesztelnek egy olyan modellt, ahol a tetőt és a hátsó szélvédőt mozgatható vászonnal cserélték le, ahogy például a Fiat 500c esetében. Ennél a megoldásnál az az ajtók, illetve a tető széle megmarad, azaz jóval kevésbé kell módosítani az eredeti karosszériát.

Az eredeti tető felületének 80 százaléka lenyitható lenne, vagyis közel tökéletesen lenne a kabriós élmény, miközben a költségek a vezetőség által is elfogadott szinten maradnának.