Az Audi bemutatta az új A6 allroad quattrót. Ez a típus harmadik generációja, az elsőt 2000-ben, a másodikat 2006-ban ismertük meg. A recept most is ugyanaz: az A6 Avantból, azaz a kombi változatból faragtak terepes variánst.


Az alumínium markánsabb felhasználása nyomán az elődjéhez képes 70 kilóval könnyebb típus egyedi spoilerekkel mutatja magát terepesnek. Egyedi hűtőrács, küszöbök, sárvédőszélesítések és lökhárítók különböztetik meg az autót a normál Avanttól. Alapfelszereltségként 18 colos kerekek járnak hozzá.

Az új A6 allroad quattro a 4,94 méter hosszú, 1,90 méter széles és 1,47 méter magas. A modell karosszériája hat centivel magasabban van, mint a normál kombié. Terepezési képessége azonban nem csak ebből fakad, hanem a szériafelszerelésként kínált légrugózásból és összkerékhajtásból is.

Az adaptív légrugózás 15 milliméterrel csökkenti a jármű hasmagasságát nagy sebességnél, illetve gombnyomásra 35 milliméterrel emeli meg. Ha terep úgy kívánja, további tíz milliméterrel emelhető meg az autó.

Négyféle motorral kezdődik az új A6 allroad quattro forgalmazása. Közülük egy TFSI benzines és három TDI egység, mind háromliteres, feltöltővel és közvetlen befecskendezéssel.

A 3.0 TFSI 310 LE-t és 440 Nm-t nyújt, amivel 5,9 másodperc alatt gyorsul százra a típus, átlagfogyasztása 8,9 liter száz kilométerenként. A 3.0 TDI 204, 245 és 313 lóerős változatokban elérhető. A leggyengébb beéri 6,1 liter gázolajjal is a szabvány szerint. A legerősebb viszont piszok gyors, 5,6 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót és csak az elektronika állítja meg 250 km/óránál.

A legerősebb TDI erejét nyolcsebességes tiptronic sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A másik három motorhoz viszont hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó kapcsolódik.