2011 májusában az Audi egy versenyautónak beillő változatot készített az A1-ből, a kiállítási darabnak épített A1 Clubsport azonban nagy siker volt  a rajongók között. A német autógyártó most lehetőséget ad nekik, hogy birtokoljanak egy hasonlót.

Apró szörnyeteg az Auditól 23


Az Audi A1 quattro neve nem is sejteti, hogy micsoda különlegességgel van dolgunk, sokkal inkább illene hozzá az RS1 címke. A kisautó orrába ugyanis 2,0 literes turbómotort építenek, amelynek maximális teljesítménye 256 lóerő, csúcsnyomatéka 350 Nm. Ezzel az Audi új szintet vezet be a kategóriában, az eddigi csúcsmodellek, a MINI JCW és a Citroën DS3 Racing jóval gyengébbek.

A közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motor erejét kihasználva az A1 képes 5,7 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig 245 km/óra. Mindkét adat igazán bizsergető. Ám ha a vezető visszafogja magát, akkor 8,5 literes átlagfogyasztással is autózhat.

Apró szörnyeteg az Auditól 24


Nemcsak a motor teszi különlegessé az A1 quattrót, de az a tény is, hogy a hatfokozatú manuális sebességváltó után állandó összkerékhajtásban folytatja útját a kerekek felé a nyomaték. Normál vezetési helyzetben a nyomaték nagy része az első tengelyre jut, de ha csökken a tapadás, akkor a hátsó tengelynél beépített kuplung néhány milliszekundum alatt a hátsó kerekekhez irányítja a nyomaték egy részét.

Az Audi A1 quattro kizárólag gleccserfehér színben, fekete tetővel rendelhető. Különlegességét a hagyományosnál sportosabb lökhárítói, fekete hűtőmaszkja, a méretes hátsó szárny, illetve 18 colos kerekei is jelzik. Emellett olyan egyedi megoldásokkal találkozunk, mint a fényszórók piros díszvilágítása, a 10 centis véggel szerelt sportkipufogó vagy a sötétített hátsó ablakok.

Belül – hasonlóan az Audi más sportmodelljeihez – a fekete szín dominál, amelynek komorságát fémes díszítéssel igyekeznek megtörni. Egyes elemek alumíniumból, mások szálcsiszolt rozsdamentes acélból készültek. Az üléseket, a kartámaszt, az ajtókat Nappa bőr borítja, piros cérnával szegve. Az utastér sportosságát ugyanakkor az integrált fejtámlával szerelt ülések, az alul lecsapott kormány illetve a piros számlapos fordulatszámmérő határozzák meg.

Az Audi A1 quattro 2012 második felében kerül a kereskedőkhöz, mindössze 333 darab készül belőle, amelyek vélhetően már az előtt elkelnek majd.