A 2011-es Ausztrál-rali vasárnapi programja:

SS21 Bucca 1 (14,83km)
SS22 Plum Pudding 1 (30,00km)
SS23 Clarance 1 (4,58km)
Szerviz Coffs Harbour
SS24 Bucca 2 (14,83km)
SS25 Plum Pudding 2 (30,00km)
SS26 Clarance 2 Power Stage (4.58km)

Hat szakasz, 98 versenykilométer maradt az utolsó napra a rali-világbajnokság tizedik futamán. A tiszta időben befejeződő Ausztrál-ralin a Ford vágyainak megfelelően alakult a helyzet. Az első helyen álló és így takarító Jari-Matti Latvala szépen szórta el a másodperceket, míg Mikko Hirvonen a második helyen egyre zárkózott fel. Hirvonen ma három szakaszon is abszolút legjobb időt repesztett.

De erre sem lett volna szüksége, hiszen Latvala a Ford-csapat vezetőinek kérésének megfelelően az utolsó előtti szakaszon lelassított és átadta az első helyet csapattársának. A Ford ezzel ugyanúgy megszerezte az első két helyet, ugyanakkor a győzelemmel és az egész évben nyújtott egyenletes teljesítményével Mikko Hirvonen 15 pontnyira megközelítette a bajnokságban Sebastien Loeböt.

Az Ausztrál-ralit a Ford irányította azután, hogy a pénteki esős, saras szakaszokon mindkét Citroën kiesett, Sebastien Loeb felborult, Sebastien Ogier egy fán ütötte szét a Citroën orrát. Ennek nyomán hiába álltak vissza tegnap a versenybe, esélytelenek voltak. Latvala tegnap szabadon száguldhatott, így átvette a vezetést, megmutatva, hogy a tempója alapján akár ő is nyerhetne. Ám ő már esélytelen az egyéni bajnokságban, így a csapat döntött.

Hirvonennek és a Fordnak is ez a második győzelme idén, utoljára az évadnyitó Svéd-ralin végeztek az élen.  Ausztráliában az utóbbi három versenyt (2006, 2009) Hirvonen nyerte. Hirvonen pályafutás során most tizennegyedszer győzött.

Dupla Ford-győzelem az Ausztrál-ralin 2 “Az évad indulásakor Jari-Matti és én megegyeztünk, hogy segítjük egymást, és Jari-Matti ma megmutatta, micsoda csapatjátékos” – mondta Hirvonen a győzelmet követően. “Nagy lehetősége volt megnyerni ezt a versenyt, de feladta, hogy nekem segítsen a bajnoki harcban és én nagyra értékelem ezt. Két éve egyetlen ponttal vesztettem el a bajnokságot, szóval minden pont számít.”


“Tudom, hogy megvolt a sebességem, hogy nyerjek, ami jót tesz az önbizalmamnak, de támogatni akartam Mikkót” – mondta Latvala az esetről. “Csak arról van szó, hogy miként kezeljük ezt a helyzetet. A konstruktőri bajnokságért futott versenyünk az én korábbi hibáim miatt úszott el és itt volt a lehetőségem, hogy valamit törlesszek.”

A Ford ezzel a sorrenddel is maximális pontot szerzett és 91-ről 62 pontra csökkentette hátrányát a Citroënnel szemben. A “két ovál” utoljára 2009 májusában, az Olasz-ralin ünnepelhetett kettős győzelmet.
Dupla Ford-győzelem az Ausztrál-ralin 3 Nem maradt azonban adós a Citroën sem a csapatutasítással az Ausztrál-ralin. Sebastien Ogier és Sebastien Loeb ugyanis gőzerővel zárkózott fel. Ogier-nek lett volna esélye akár nyolcadik helyre is, de Loebnek a 11. hely lett volna a maximum, amiért nem jár pont. Ezért a francia alakulat is taktikázott. Az utolsó előtti szakaszra szándékosan 5 perc késéssel érkezett Ogier, amiért 50 másodperc büntetést kapott, de ez sem volt elég, közel tíz percig állt a szakaszon, hogy maga elé engedje Loeböt.  Ezzel a címvédő megszerezte az utolsó pontszerző helyet. Sőt a hétszeres bajnoknak még inkább sikerült minimalizálni a veszteséget, mert megnyerte a külön pontokért zajló powerstage-et.

“A csapat hozott egy döntést, mert a hibánk miatt immár komoly nyomás alatt vagyunk Mikkótól. Ez a helyzet” – mondta Loeb.

A Citroën elhullása sokaknak lehetőséget biztosított remek eredmények elérésére. Petter Solberg harmadik helye nem feltétlenül függ össze ezzel, de Matthew Wilson negyedik és Khalid Al Qassimi ötödik helye mindenképpen. Persze hangsúlyozni kell, hogy remek versenyt futottak, hiszen nem hibáztak az egész verseny alatt. Wilson ezzel beállította korábbi legjobb eredményét, míg Qassiminek ez eddigi legjobbja.
Dupla Ford-győzelem az Ausztrál-ralin 4 Wilson csapattársainak, Hennig Solbergnek és Jevgenyij Novikovnak kalandos hétvégéje volt. Az orosz pénteken még Petter Solberggel versenyzett, majd lecsúszott az útról, tegnap a tizedik helyre állt vissza, de ma durván összetörte a Fiestát. Hennig Solberg is negyedik volt tegnapig, amíg egy elektronikai hiba meg nem állította autóját, ma visszaállt, de ő is felborult. Ennek ellenére két defektes kerékkel, de célba ért.

A 2011-es Ausztrál-rali végeredménye

1. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC 3ó 35p 59,0mp
2. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC +14,7mp
3. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC +44,8mp
4. Matthew Wilson, Ford Fiesta RS WRC +8p 45,2mp
5. Khalid Al-Qassimi, Ford Fiesta RS WRC +12p 33,3mp
6. Hayden Paddon, Subaru Impreza WRX STi +17p 29,3mp
7. Michal Kosciuszko, Mitsubishi Lancer Evo X +19p 1,3mp
8. Oleksandr Saliuk, Mitsubishi Lancer Evo IX +21p 8,5mp
9. Benito Guerra, Mitsubishi Lancer Evo IX +22p 48,9mp
10. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC +30p 2,9mp

11. Sebastien Ogier, Citroën Total WRT DS3 WRC +30p 19,4mp
13. Peter van Merksteijn, Van Merksteijn Citroën DS3 WRC +32p 21,0mp
14. Henning Solberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +32p 23,7mp
?
19. Ken Block, Monster WRT Ford Fiesta RS WRC +42p 1,9mp

A részletes, szakaszeredményekért kattintson erre a linkre

A Power Stage / SS26 (top 3):

1. Sebastien Loeb 3 pont
2. Jari-Matti Latvala 2 pont
3. Petter Solberg 1 pont

A világbajnokság állása az Ausztrá-rali után (élmezőny):
Pilóták

1. S. Loeb         196 pont
2. M. Hirvonen    181 pont
3. S. Ogier         167 pont
4. J-M. Latvala   116 pont
5. P. Solberg      110 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                   347 pont
2. Ford                       285 pont
3. M-Sport Stobart       117 pont
4. Petter Solberg WRT     98 pont

A következő verseny a szeptember 29-én induló Francia-rali lesz, amely aszfalton zajlik majd. Az évadból három verseny van hátra, a francián kívül még a spanyol és a brit futam jön.