Az Ausztrál-rali pénteki programja

SS3 Shipmans 1 – 29,03km
SS4 Brooklana 1 – 12,278km
SS5 Ulong 1 – 12,45km
Szerviz Coffs Harbour
SS6 Shipmans 2 – 29,03km
SS7 Brooklana 2 – 12,78km
SS8 Ulong 2 – 12,45km
SS9 Coffs 3 – 3,77km
SS10 Coffs 4 – 3,77km

Ausztráliában most tél van és az időjárás meg is mutatta magát az rali-világbajnokság tizedik versenyén. Komoly eső és az ebből fakadó sár fogadta a WRC mezőnyét pénteken Új-Dél-Wales-ben félúton Brisbane és Sydney között. Mindenki szenvedett tőle:

“Leírhatnám úgy is, hogy nehéz volt, de inkább azt kell mondanom, hogy veszélyes” – nyilatkozta Jari-Matti Latvala. Csapattársa, Mikko Hirvonen is hasonlóan vélekedett: “Bármikor, amikor fékezünk, olyan, mintha jégen lennénk, hihetetlenül csúszik. Egyszerűen nem tapadtak a gumik”. Petter Solberg sem fukarkodott: “Soha nem láttam még ilyen körülményeket. Még Walesnél is rosszabb”

Elvben az ilyen körülmény az elöl indulónak kedvez, ami be is jött, hiszen a reggeli első szakaszt Sebastien Loeb nyerte, átvéve a vezetést csapattársától. Ám a címvédő nem örülhetett sokáig, a hétszeres világbajnok a mai második szakaszon felborult versenyautójával.

Loeb esése:

A 12,78 kilométeres Brooklana szakasz felénél eltalálta a partfalat, ami megdobta a kocsit, amely ötször fordult át mielőtt az oldalán megállt volna. “Túl gyorsan mentem bele egy jobb kanyarba, mert hibáztam, amikor a műszerfalon megnéztem a részeredményeket. Nem összpontosítottam, nem fékeztem eléggé a kanyar előtt, túl gyors voltam” – mondta Loeb.


Ekkor Sebastien Ogier állt az élre, akit a Ford két gyári autója üldözött gőzerővel. Nem is eredménytelenül, a francia ugyanis a délutáni első szakaszon hibázott.

Ogier a hatodik szakaszon, a 29,03 kilométeres Shipmanson búcsúzott, miután túl szélesen fordulva érkezett egy balkanyarba. “Nehéz szakasz volt, a keményebb keverékű gumikkal mentünk és egyáltalán nem volt tapadásunk. Nem volt rajtam nyomás, de előnyt akartam szerezni, mert tudtam, ha holnap elsőként kell rajtolnom, takarítanom kell” – mesélte.

“Aztán autó hátuljával hozzáértünk egy kicsit a partfalhoz és megpördültünk. Emiatt eltaláltunk egy fát, ami megrongálta a hűtőnket” A francia még továbbment, de egy kilométerrel később végleg megállt.
Egyelőre még nem biztos, hogy Ogier újra indulhat-e holnap. “Azt gondolom, az autó rendben lesz, mert hamar megálltunk, de nem tudom, hogy lehetséges-e pontot szerezni.”

Ha Loeb és Ogier újraindulnak is, nagyjából félórás időbüntetésre kell számítaniuk.

Két Ford az élen az Ausztrál-ralin 2
A hatodik szakasz után Mikko Hirvonen vette át a vezetést, de Jari-Matti Latvala sem maradt le tőle. Latvala négy szakaszon is a leggyorsabb volt, míg csapattársa kettő szakaszgyőzelemnek örülhetett. Az, hogy a mérleg mégis Hirvonen felé billen, abból fakad, hogy csapattársa az első szakaszon hibázott és  közel 20 másodperccel lassabb volt. Utána már csak csökkenteni tudta a hátrányát.

“Pokoliak voltak a körülmények és már annak is örülök, hogy a célban vagyok ma ” – nyilatkozta Mikko Hirvonen. “Az, hogy vezetek már csak bónusz. Túl korai még a győzelemre gondolni, mert ilyen körülmények között a befejezés is nehéz lesz. Nehéz volt megtalálni az ívet a kanyarokban, mert  a tapadás kiszámíthatatlan volt. A mai volt pályafutásom egyik legnehezebb napja. Megvoltak a magam hibái, de mások még nagyobbakat hibáztak”
Két Ford az élen az Ausztrál-ralin 3 Latvala 7 másodperccel követi csapattársát, így elvben ő is esélyes a győzelemre, főként, hogy holnap másodikként indul. Ám ha a Ford kihasználja a lehetőséget és rámegy a kettős győzelemre, valószínűleg lassításra szólítja fel versenyzőit. Annál is inkább, mert a harmadik helyen álló Petter Solberg is már 44 másodpercre lemaradt. 

“Elégedett vagyok a teljesítményünkkel” – mondta Petter Solberg. “Nem hiszem, hogy valaha láttam ennél sarasabb körülményeket. Párszor megpördültünk és időt veszítettünk, de szerencsére célba értünk. Remélhetőleg holnapra felszárad. Nem vagyunk még olyan messze, még mindig van esélyünk.”

A 2011-es Ausztrál-rali állása (10/26 szakasz):

1. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC 1ó 17p 11,2mp
2. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC +0p 7,0mp
3. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC +0p 44,3mp
4. Henning Solberg,  Ford Fiesta RS WRC +2p 26,9mp
5. Matthew Wilson, Ford Fiesta RS WRC +3p 3,1mp
6. Khalid Al-Qassimi, Fiesta RS WRC +4p 47,3mp
7. Hayden Paddon, Subaru Impreza WRX STi +5p 19,7mp
8. Michal Kosciuszko, Mitsubishi Lancer Evo X +6p 39,9mp
9. O Saliuk Mitsubishi, Lancer Evo IX +7p 22,4mp P
10. Benito Guerra, Mitsubishi Lancer Evo IX +7p 22,4mp

A részletes, szakasz-eredményekért kattintson erre a linkre

Ismertebb kiesők:

SS3. Ken Block, Monster Ford Fiesta RS WRC – lecsúszott az útról
SS4. Sebastien Loeb, Citroën WRT DS3 WRC – felborult
SS6. Sebastien Ogier, Citroën WRT DS3 WRC – eltalált egy fát
SS6. Daniel Oliviera, MINI John Cooper Works – hűtő
SS7. Jevgenyij Novikov, Ford Fiesta RS WRC – eltalált egy sziklát
SS7. Peter van Merksteijn, Citroën DS3 WRC – defekt