A Ford elárulta, hogy vezetői hiba következménye volt a tegnap Finn-rali első gyorsaságiján Mikko Hirvonennel történt baleset.

A finn tagnap úgy nyilatkozott, hogy egy gyors kanyarban kihagyott a motor, megszűnt a hajtás, ezért csúsztak le az útról. A Fiesta hátulja eltalált egy fát, megsérült a futómű és a fék. A Ford versenyzőjének további két szakaszt kellett így teljesíteni, így a győzelmi esélyekkel induló Hirvonen a 36. helyre csúszott vissza két perces hátránnyal.


A csapat sok időt töltött tegnap este a baleset adatinak elemzésével és megcáfolta a pilótát. “Semmi baj nem volt a motorral” – mondta Malcolm Wilson csapatfőnök. “Az egyetlen dolog, amit találtunk az a maradó féknyomás, de vajon eredhet-e ilyesmi abból, ha eltalálsz egy fát és kiüti a féknyerget és a féktárcsát?”


Az igazi bizonyítékot azonban a csapat többi autójának adatainak elemzése hozta meg. “Mikko 20 km/órával gyorsabb volt, mint Jari-Matti Latvala illetve Jari Ketoma és 0,8 másodperccel később fékezett abban a kanyarban – meg tudom mutatni ezeket az adatokat. Ketomának és Jarinak is kalandos volt ez a kanyar és Mikko még 20 km/órával gyorsabb volt…” – beszélt a részletekről Wilson, aki elárulta, hogy akkor nem is kellett volna rohannia Hirvonennek, mert nem az volt a megbeszélt taktika.  

Felmerülhet a kérdés, hogy Wilson vajon miért teregeti ki a témát. Az ok elég egyszerűnek tűnik: ő nemcsak a Ford ralicsapatának főnöke, de saját cége, az M-Sport építi és versenyezteti az autókat. Nem mindegy, hogy a Ford, aki fizet, adott esetben kin kéri számon a hibát. Neki ez az együttműködés milliókat hoz.  

Csapata lebuktatta a raliversenyzőt 2 Ugyanakkor Wilson nem zárja ki, hogy Hirvonen még jó eredménnyel zárja hazai versenyét. “Nincs még vége, de nagyon nehéz helyzetbe hozta magát. Két perc a hátránya, de van két napja. Sebastien Loeb dolgozott már le egy nap alatt egy percet, Mikko ledolgozhat kettőt két nap alatt. Remek startpozíciója van.”

Hirvonen ma hajtott, mint az őrült, az eddigi hat szakaszból ötöt megnyert, az abszolút értékelésben feljött a hetedik helyre, de Loeb, Ogier és Latvala is nagyon gyorsak, így az elejétől a lemaradása alig csökkent. 1:37 perc.