Nem titok, hogy a BMW a jövőben elsőkerék-hajtású modelleket is gyárt majd, ilyen lesz a következő generációs Egyes sorozat. Ám úgy tűnik, mégsem maradunk kis, hátsókerekes erőgép nélkül. A jelenlegi BMW 1 M örökébe az M2 léphet – ezt a BMW legsportosabb modelljeiért felelős M Divízió új vezetője, Dr. Friedrich Nitschke árulta el a brit Autoexpress magazinnak.


Az M2 a bajorok új F21-es kódjelű padlólemezére épül, amely az új Kettes sorozat alapját adja. Ez a 2014-ben bemutatkozó sorozat is számos különféle modellt takar majd, ferdehátú, kabrió és valamiféle crossover modell is tervben van. Az M2 a kupé variánsból készül.

Kétféle motort tesztel az M2 számára BMW, az egyik az 1 M-ből ismert 3,0 literes turbós továbbfejlesztett változata, nagyjából 350 LE teljesítménnyel. A másik egy innovatívabb háromturbós feltöltésű, amely hozza ugyanezt a teljesítményt, de takarékosabb. Ez motor várhatóan idén szeptemberben az X3M-ben debütál majd.

A motor ereje új duplakuplungos automata sebességváltón vándorol a hátsó kerekekhez, a fékek a mostani M3-asról költöznek át. Nem lesz nehéz dolguk, hiszen sem a teljesítmény, sem a jármű tömege nem éri el az M3-asét.  Kifejezett tervezési szempont a visszafogott tömeg, ezért számos helyen szénszálas műanyagot alkalmaznak. A karbonhoz hasonló tulajdonságú, de annál olcsóbb műanyag fejlesztésére sokat költött a BMW az új elektromos modellek kapcsán, a tudást pedig itt is használják.

Az új BMW M2 2015-ben mutatkozhat be, de nem ez az egyetlen újdonság az M Divízió háza táján. Nitschke azt is megerősítette, hogy már dolgoznak az új M3-ason, illetve a Lamborghini Aventador ellenfeleként aposztrofált szuper-sportkocsin is.