Az évad feléhez ért a rali-világbajnokság. A Ford csapat kissé frusztrált, miután az évadnyitó Svéd-ralit leszámítva nem nyertek versenyt, a Citroën viszont sorozatban ötöt. A tempó megvan a Fiesta WRC-ben is, hiszen az utóbbi három versenyen mindannyiszor második volt az autó, köztük a világbajnokság valaha volt legkisebb, 0,2 másodperces különbségével.

A Görög-ralin a múltban mindig sok volt a kieső, mert a sziklákkal tarkított, forróságban zajló verseny embert és gépet próbáló feladat. A Ford azonban a múltban is erős, megbízható versenyautókat épített és a múlt hónapban végzett tesztek után Mikko Hirvonen azt mondta, a Fiesta is hasonló képességekkel bír.

Az M-Sport összesen tíz Ford Fiesta RS WRC-t versenyeztet a Görög-ralin, természetesen a két gyári autónak van a legnagyobb esélye a győzelemre. De nekik is óvatosnak kell lenniük: “Görögország a szezon legnehezebb versenye” – mondta Jari-Matti Latvala, a Ford pilótája. “Vannak részek, ahol lehet padlógázzal száguldani, de van ahol nagyon kell figyelni, mert nagy kövek hevernek az úton, vigyázni kell a kocsira. A leggyorsabb autó és pilóta nem biztos, hogy nyer – inkább a legerősebb, illetve legokosabb.”

A Ford célja, hogy az Akropolisz-ralin végre egyre feljebb lépjen, erre hangol a csapat friss videója is, amiből kiderül az is, milyen trükkel hűtik magukat a versenyzők a nagy melegben.