A Citroën versenyzője, Sebastien Loeb volt a leggyorsabb a rali-világbajnokság hetedik futama, a Görög-rali mai shakedownján. A délelőtt megtartott közös tesztre 3,1 kilométeres szakaszt jelöltek ki, a Loutrakiban található szervizpark közelében.

A pálya eleinte nem volt tökéletes, az éjszakai esőzés miatt saras volt. Lassacskán azonban felszáradt és a napsütéssel, hőséggel jól szimulálta a péntektől várható körülményeket.

A hétszeres világbajnok 2 perc 15.5 másodperc alatt teljesítette a pályát, 0,7 másodperccel gyorsabban, mint a szintén Citroënnel, de privátként induló Petter Solberg. A norvég a második kör után kicseréltette a DS3 lengéscsillapítóit, így utána kezdte újra beállítani az autót.

“Eleinte úgy láttuk, csak egyszer megyünk a sár miatt, de aztán felszáradt, szóval folytattuk. Minimális dolgokat változtattunk az autón. Elégedettek vagyunk” – mondta Loeb.

“Ahogy minden futamnál, most is remélem, harcolhatunk a győzelemért. De egy biztos, sokkal fontosabb, hogy pontokat szerezzünk. Ez egy nehéz verseny, talán a legnehezebb az idényben. Vigyáznunk kell, de ha másodpercekért harcolsz, nem veszíthetsz sokat.”


Már nem gyullad ki Turán autója 1
Már nem gyullad ki Turán autója 2

Már nem gyullad ki Turán autója

Már nem gyullad ki Turán autója

Már nem gyullad ki Turán autója 46
Már nem gyullad ki Turán autója 47
Már nem gyullad ki Turán autója 48
Már nem gyullad ki Turán autója 49
Már nem gyullad ki Turán autója 50
Már nem gyullad ki Turán autója 51
Már nem gyullad ki Turán autója 52
Már nem gyullad ki Turán autója 53
Már nem gyullad ki Turán autója 54
Már nem gyullad ki Turán autója 55
Már nem gyullad ki Turán autója 56
Már nem gyullad ki Turán autója 57
Már nem gyullad ki Turán autója 58
Már nem gyullad ki Turán autója 59
Már nem gyullad ki Turán autója 60
Már nem gyullad ki Turán autója 61
Már nem gyullad ki Turán autója 62
Már nem gyullad ki Turán autója 63
Már nem gyullad ki Turán autója 64
Már nem gyullad ki Turán autója 65
Már nem gyullad ki Turán autója 66
Már nem gyullad ki Turán autója 67
Már nem gyullad ki Turán autója 68
Már nem gyullad ki Turán autója 69
Már nem gyullad ki Turán autója 70
Már nem gyullad ki Turán autója 71
Már nem gyullad ki Turán autója 72
Már nem gyullad ki Turán autója 73
Már nem gyullad ki Turán autója 74
Már nem gyullad ki Turán autója 75
Már nem gyullad ki Turán autója 76
Már nem gyullad ki Turán autója 77
Már nem gyullad ki Turán autója 78
Már nem gyullad ki Turán autója 79
Már nem gyullad ki Turán autója 80
Már nem gyullad ki Turán autója 81
Már nem gyullad ki Turán autója 82
Már nem gyullad ki Turán autója 83
Már nem gyullad ki Turán autója 84
Már nem gyullad ki Turán autója 85
Már nem gyullad ki Turán autója 86
Már nem gyullad ki Turán autója 87
Már nem gyullad ki Turán autója 88
Fotó megosztása:
Már nem gyullad ki Turán autója 89 A legjobb fordos Mikko Hirvonen volt, a harmadik időt autózta. Lemaradása azonban több mint egy másodperc volt, ami nem túl jó hír, hiszen a gyár nagyon  szeretne már nyerni. A vb szempontjából is ideálisabb lenne, hogy az öt Citroën-győzelem után Görögországban és Finnországban a “kék ovál” nyerjen, mielőtt az a három aszfaltos verseny következik, ahol Loeb öt éve nem kapott ki.

Hirvonen az eredmény ellenére is elégedett a teszttel. “Az autó jó, nem változtattunk a beállításokon.” Nem úgy a csapattársa Jari-Matti Latvala, a Ford másik pilótája számos beállítást kipróbált, valószínűleg ennek tudható be, hogy kilométerenként egy másodperccel volt lassabb Loebnél.

Latvalánál így nemcsak a Citroën-csapat másik pilótája, Sebastien Ogier volt gyorsabb, de Henning Solberg, Kimi Räikkönen és Jevgenyij Novikov is. Ez annál is érdekesebb, ha tudjuk, hogy Solberg és Räikkönen kihagyták az Argentin-ralit, így viszonylag régen ültek rali-versenyautóban.

“Azért vagyunk itt, hogy teszteljük a beállítást és ez az, amit teszünk” – nyilatkozta Räikkönen, majd hozzátette: “Minden OK.”
Már nem gyullad ki Turán autója 90
Turán Friciék is ott volt a shakedownon, de nem hajtottak gyorsan. Kihasználták az FIA szabályát, amely további hat abroncs megvásárlását engedélyezi az előírt gumimennyiség mellett  azoknak, akik részt vesznek a közös teszten. Friciék hétfőn hasonló körülmények között viszonylag sokat tudtak menni a Fiestával, így csak a gumik miatt teljesítették, egyszer a mai pályát. A hétvégén így jobban gazdálkodhatnak, amire szükség is lehet.

Frici nehéz versenyre számít, főként a szakaszokon lévő rengeteg éles kő és szikla miatt, az autóval azonban elégedett. Mint megtudtuk, a Ford módosította az autójuk kipufogóját, hogy ne ismétlődhessen meg a korábbi tűzeset.
Már nem gyullad ki Turán autója 91 A 2011-es Görög-rali shakedownjának legjobbjai:

1. S. LOEB, Citroën DS3 WRC 2:15.5
2. P. SOLBERG, Citroën DS3 WRC 2:16.2
3. M. HIRVONEN, Ford Fiesta RS WRC 2:16.8
4. S. OGIER, Citroën DS3 WRC 2:17.8
5. H. SOLBERG, Ford Fiesta RS WRC 2:18.0
=6. K. RÄIKKÖNEN, Citroën DS3 WRC 2:18.6
=6. J. NOVIKOV, Ford Fiesta RS WRC 2:18.6
8. J-M. LATVALA, Ford Fiesta RS WRC 2:19.0
9. F. VILLAGRA, Ford Fiesta RS WRC 2:19.1
10. M. OSTBERG, Ford Fiesta RS WRC 2:19.2

A Görög-rali holnap kezdődik, a mezőnynek három nap alatt 18 gyorsasági szakaszt, összesen 348,8 kilométert kell teljesíteni versenytempóban.