A héten a Nissan megkezdte egy villanyautó-mentő tesztelését. Az ok egyszerű, a villanyautóknak jelenleg viszonylag kicsi a hatótávolságuk, a nyilvános töltőállomások száma pedig kevés, így az autók terjedésével várható, hogy többen is lerobbannak valahol.

Amikor a villanyautó is dízelt fogyaszt 1
Amikor a villanyautó is dízelt fogyaszt 2

Amikor a villanyautó is dízelt fogyaszt

Amikor a villanyautó is dízelt fogyaszt

Amikor a villanyautó is dízelt fogyaszt 7
Amikor a villanyautó is dízelt fogyaszt 8
Amikor a villanyautó is dízelt fogyaszt 9
Amikor a villanyautó is dízelt fogyaszt 10
Fotó megosztása:
Amikor a villanyautó is dízelt fogyaszt 11


Egy ilyen villanyautó-assistance szolgáltatással növelni lehet a potenciális – de akkumulátor lemerüléstől rettegő – vevők bizalmát, és elvben ki lehet húzni a hatótávnövelőként beépített belsőégésű motort használó konkurencia fegyverének méregfogát.

A dolognak azonban van egy szépséghibája. A villanyautók mentésére egy 5 tonnás dízel teherautót alakítottak át, amelynek hátára 29 kw-os (40 LE) dízel áramfejlesztő került. Ezzel érkeznek a katasztrófaelhárítóknak tűnő szakemberek. Sisak, napszemüveg, szigetelt gumikesztyű és overall a dolgozók felszerelése.

Az áramfejlesztővel történt 20 perces töltés után a Nissan LEAF 40 kilométert tud megtenni. A szolgáltatás pedig díjtalanul jár a Nissan villanyautó vásárlóinak. Egyelőre egy tartományban dolgozik a villanyautó-mentő, de hamarosan egész Japánban elérhető lesz
    
Mennyire van szükség egy ilyen megoldásra? A Japán Automobil Szövetség szerint tavaly nyártól idén áprilisig 86 alkalommal kellett kellet villanyautó mentésére kivonulnia a hagyományos autómentőknek. 73 esetben az akkumulátor lemerülése volt az ok.