285 lóerő az első keréken

285 lóerő az első keréken

285 lóerő az első keréken


Ott lesz a hétvégi Túraautó-világbajnoki futamon a svéd túraautó-bajnokság (STCC) résztvevője, a Polestar Racing. Brands Hatch-ben bemutatkozik a csapat bioetanollal hajtott C30 DRIVe járműve Robert Dahlgren irányításával.

Az elmúlt két évben egy-egy WTCC-futamon indult a Volvo által támogatott csapat, idén ez megduplázódik, miután rajthoz állnak Japánban is.

A Polestar Racing 1996 óta dolgozik a Volvo Carsnak, és ez idő alatt fejlesztette ki a jelenlegi C30-as versenyautót. Az autóval az istálló 2009-ben megnyerte mind a csapat-, mind az egyéni STCC bajnokságot, minden versenyen elhódítva az első rajthelyet és begyűjtve a megszerezhető győzelmek felét.

A C30-asban 2,0 literes, öthengeres benzinmotor van 285 lóerős teljesítménnyel. A hatfokozatú szekvenciális sebességváltó az első kerekekhez viszi a nyomatékot.

Amellett, hogy a Polestar az elmúlt években számos területen támogatta a Volvót motoroptimalizálási technológiáival és saját építésű tanulmányautóival, hosszú távú tervei között szerepel a Volvo egy teljes WTCC-szezonban való képviselete is. E szándék könnyen valósággá válhat, hiszen a WTCC és a Volvo Cars Motorsport céljai egyre közelednek egymáshoz.

“Mi továbbra is a WTCC-ben érvényes FIA S2000-es szabályok szerint építjük autóinkat. Éppen ezért adtunk zöld utat a Polestarnak a versenyképesség további értékeléséhez. Emellett felkértük őket, hogy dolgozzanak ki pénzügyi és technológiai terveket a 2011-es WTCC-szezonra, beleértve ebbe a jelenlegi C30-as autó az FIA előírásainak való teljes körű megfelelésének kérdését is – nyilatkozta Alexander Murdzevski Schedvin, a Volvo Cars motorsportokért felelős kereskedelmi igazgatója.