Ismét a Margit hídon áll Chuck és Norris 2 Ismét a Margit hidat építik Európa legnagyobb hídon álló bakdarui. A felújítás után újra monumentális acélelemeket emelnek, munkagépeket tesznek egyik helyről a másikra.

A bakdaruk adatai imponálóak: teherbírásuk 16 tonna, több mint 10 méter magasak, két A alakú lábuk között a távolság több mint 17 méter. Saját helyigényük viszont igen csekély, így a Margit híd rekonstrukcióját végző Mh 2009 Konzorcium a felújítás alatt folyamatosan biztosítja a közösségi közlekedés fenntartását.

Ismét a Margit hídon áll Chuck és Norris 3

Az egyik bakdaru az elmúlt hét végén, a másik a napokban tért vissza. A rövid karbantartásról hazaérő szerkezeteket éjjelenként állították fel mindössze pár óra alatt autódaruk közreműködésével.

A működésükhöz szükséges síneket már a múlt héten megépítették, amelyeken 40 méter/perc sebességgel közlekednek. A vágányokat a Margit híd új acélelemein alakították ki. Azokon az úgynevezett H elemeken, amelyek jóvoltából a dunai átkelő az északi oldalon majdnem három, a déli, Parlament felé eső oldalon csaknem másfél méterrel lesz szélesebb.

A bakdaruk karbantartása során ellenőrizték a motorteljesítményt (55 KW), az emelési sebességet (0,875 méter/másodperc), illetve, hogy rendeltetésszerűen képesek-e működni. A bakdaruk rádiós távvezérlésűek és egy beépített szélmérő is segíti munkájukat. Utóbbi 50 km/óránál nagyobb sebességű szélnél automatikusan blokkolja a szerkezetek működését.

Az emelő szerkezetek a déli, Parlament felőli oldalon is az új acél pályalemezeket emelik majd a helyükre. Ezek a beemelésre szánt acélelemek akár 16 méter hosszúak is lehetnek, 3-4 méter szélesek, és súlyuk elérheti a 16 tonnát. Egyebek között épp ezen monumentális pályatáblák miatt van szükség a bakdarukra. Ilyen szerkezeteket magyarországi hídrekonstrukció során elsőként a Margit hídon vetettek be.

A bakdarukat egyébként a közönség nevezte el Chucknak és Norrisnak egy internetes szavazás során.

Ismét a Margit hídon áll Chuck és Norris 4

Forrás: Margit híd Sajtóiroda