A Ferrari és a versenyzés szinonimák, szinte a gyár összes modellje feltűnik valamilyen formában a versenypályákon. A legújabb típus, a 458 Italia sem hazudtolja meg a nevet, már készül a Challenge változat. Itt vannak az első képek a versenypályára átalakított 458-asról. A fotók állítólag Vallelungában készültek.

Műanyagból készülnek az üvegei

Műanyagból készülnek az üvegei

Műanyagból készülnek az üvegei


Amik elsőre egyből feltűnnek, azok az új központi csavaros felnik, amelyek mögött még inkább látszanak a masszív karbon féktárcsák. Az is látható, hogy az autó kissé módosított karosszériával készül, az orrspoiler, a küszöbök és hátul a diffúzor is más, mint az utcai modellen.

Ami nem látszik, az a jelentős súlycsökkentés. A teljes körű átalakítással több mint 100 kilótól szabadították meg a V8-as Ferrarit. Ezt a szigetelések, a klíma, a hifi stb. elhagyásával, a karosszéria módosításával, az üvegek helyet Lexan műanyag használatával, az új, könnyebb kipufogó, ülés, kerekek bevetésével érték el.

A 458 motorjához nem nyúltak, de a kipufogó átalakításával nagyjából 20 lóerővel gazdagodhat az 570 lóerős motor. Persze ezen túlmenően is számos változtatás történt a versenyképesség fokozása érdekében. Direktebb a kormányzás, feszesebb a futómű, az elektronikus vezérlésű differenciálmű helyett egy hagyományosabb mechanikus kerül a Ferrariba. A blokkolásgátló, a menetstabilizáló és kipörgésgátló is az utcaitól eltérő hangolással szerepel a 458 Challenge-ben.

Új kipufogó és a diffúzor

Új kipufogó és a diffúzor

Új kipufogó és a diffúzor


A Challenge modell elsősorban a Ferrari-kupasorozatok számára készül, ahol csupa azonos modell csatázhat egymással. A GT-versenyek számára minden bizonnyal elkészül a 458 Italia GTC, amely a jelenleginél jóval komolyabb átalakításokat rejt majd. A Challenge még idén, a GTC jövőre mutatkozhat be.

A Challenge modell nyomán pedig várható a Stradale kivitel bemutatása is, amely utcai modell, de egyes, a versenyautóknál alkalmazott megoldások bevetésével.